electrical-panels

ساخت وبلاگ

همواره طراحان مد و لباس تاکید می‌کنند که استفاده از اکسسوری‌ها می‌تواند به طور کلی استایل فرد را تغییر دهد و ظاهر معمولی فرد را به ظاهری شیک و جذاب تبدیل نماید. عینک یکی از اکسسوری‌های مهمی است که می‌تواند زیبایی استایل شما را دوچندان کند اما برای خرید و استفاده از عینک نیز باید نکات بسیار مهمی را رعایت نمایید، در غیر این صورت، این اکسسوری تأثیری در زیبایی و جذابیت استایل شما نخواهد داشت.

مهم‌ترین نکته در مورد خرید و استفاده از عینک، تناسب آن با فرم صورت فرد است. اگر فرم صورت بیضی‌شکل دارید و دوست دارید تا با استفاده از عینک جذابیت استایل خود را بیشتر کنید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید زیرا در این مقاله قصد داریم تا موضوع “راهنمای انتخاب عینک مناسب برای صورت بیضی” را مورد بررسی قرار دهیم.

فرم صورت بیضی چه مشخصاتی دارد؟
به طور کلی، به صورت‌هایی که طول آنها بیشتر از عرضشان است، فرم صورت بیضی می‌گوییم. فرم صورت بیضی، یکی از حالت‌های ایده‌آل صورت است که در آن اعضای چهره نسبتی متعادل دارند.

 

زنانی که دارای فرم صورت بیضی هستند، دارای پیشانی بلند هستند که عرض پیشانی‌شان کم‌تر از چانه‌شان است. چانه‌های زنان دارای فرم صورت بیضی، نسبت به سایر زنان کوچک‌تر و باریک‌تر است.

مردان دارای فرم صورت بیضی، دارای همان ویژگی‌ها هستند و تنها تفاوتشان با فرم صورت زنانه بیضی این است که فک آنها زاویه‌دارتر و تیزتر است.

اگر شما دارای چنین ویژگی‌هایی در چهره خود هستید، می‌توان گفت که فرم چهره شما بیضی است و در این مطلب ما بر آن شدیم تا عینک مناسب این نوع صورت را به شما معرفی نماییم. شما می‌توانید با استفاده از این راهنما برای خرید عینک آفتابی اقدام کنید و عینک مناسب چهره خود را خریداری نمایید.

انواع عینک برای فرم صورت بیضی
در این بخش به بررسی خرید انواع عینک برای افراد دارای فرم صورت بیضی می‌پردازیم.

عینک طبی مناسب برای فرم صورت بیضی
باتوجه‌به اینکه عینک طبی بیشتر از عینک آفتابی مورداستفاده قرار می‌گیرد، شما باید در انتخاب آن نهایت دقت را بکار بگیرید.

همان‌طور که اشاره کردیم، فرم صورت بیضی بسیار متعادل است و عینک انتخابی شما نیز نباید این تعادل را مختل کند و صورت شما را گردتر یا کشیده‌تر نشان دهد. معمولاً بینی افراد دارای فرم صورت بیضی از حالت نرمال بزرگ‌تر است و شما در خرید عینک می‌بایست به دنبال عینک مناسب برای بینی بزرگ باشید.

افرادی با این ویژگی‌ها نباید از عینک‌های دارای فریم بزرگ بیضی‌شکل یا دایره شکل استفاده کنند و یا قاب‌های شلوغ و سنگینی را برای خود انتخاب کند. انتخاب عینک‌های دارای قاب مستطیل‌شکل می‌تواند انتخاب مناسبی برای افراد دارای فرم صورت بیضی باشد.

عینک آفتابی مناسب برای فرم صورت بیضی
در این بخش به بررسی چند مدل عینک آفتابی مناسب برای فرم صورت بیضی می‌پردازیم و شما عزیزان می‌توانید بر حسب سلیقۀ خود اقدام به انتخاب  گزینه مدنظر نمایید. برای خرید عینک مناسب برای صورت بیضی می‌توانید به بخش‌های مختلف فروشگاه  اینترنتی شادمهر سر بزنید و محصولات موجود در این وب‌سایت را مورد بررسی قرار دهید.

عینک‌هایی با فریم خلبانی
عینک‌های دارای فریم خلبانی هم برای آقایان و هم برای خانم‌هایی که دارای فرم صورت بیضی هستند، مناسب است. در خلال متن اشاره کردیم که صورت‌های فرم بیضی ایرادی ندارند و ایده‌آل به‌حساب می‌آیند و کار سختی برای خرید عینک مناسب نخواهیم داشت. این نوع فریم عینک نیز برای شما بسیار مناسب است و می‌توانید با خرید این نوع عینک، زیبایی استایل خود را به نهایت ممکن برسانید.

عینک‌های فریم خلبانی بسیار محبوب هستند و یکی از برندهایی که چندین مدل عینک خلبانی را تولید می‌کنند، برند مشهور “ریبن” است. اگر شما از طرفداران برند ریبن هستید و چهره‌ای با فرم بیضی دارید، می‌توانید از میان عینک‌های خلبانی ریبن، یک مدل را خریداری نمایید و استایل خود را تکمیل کنید.

عینک‌هایی با فریم مستطیلی
افرادی که دارای فرم صورت بیضی هستند، می‌توانند با انتخاب عینک با فریم مستطیلی باعث کشیدگی فرم چشم به‌صورت افقی شوند و نمای چهره خود را به نحو احسن تکمیل نمایند. عینک‌های فریم مستطیلی با ضخامت کم چندان مناسب شما نیستند و تعادل چهره شما را به هم می‌ریزند پس می‌توان عینک‌های مستطیلی با ضخامت بالا را انتخابی بهتر دانست.

 

عینک‌هایی با فریم گربه‌ای
این مدل فریم‌ها با اینکه کمی قدیمی هستند اما همچنان طرفداران خود را از دست نداده‌اند و در دنیای فشن امروز همچنان موردتوجه افراد قرار دارند. عینک‌های دارای فریم گربه‌ای باعث می‌شوند تا حالت چشم‌ها به سمت بالا لیفت شود و با تمرکز نمای صورت بر روی گونه، زیبایی چهره را دوچندان می‌کنند. این موضوع باعث تداوم تعادل در چهره و زیبایی هر چه بیشتر آن می‌شود پس می‌توان عینک‌های دارای فریم گربه‌ای را برای افرادی که فرم صورتشان بیضی است، ایده‌آل توصیف کرد.

عینک‌هایی با فریم نصفه
فریم‌های نصفه از جمله عینک‌های زیبا و جذاب بازار هستند که در سالیان اخیر بسیار موردتوجه بوده‌اند. شکل هندسی این عینک‌های بسیار خاص است و نیمه پایینی آنها فاقد قاب است. این مدل فریم عینک برای افرادی که دارای فرم صورت بیضی هستند، بسیار مناسب است و می‌تواند در کنار استایل‌های روزمره و رسمی قرار گیرد و استایل فرد را جذاب‌تر کند.

اگر از علاقه‌مندان “مد و فشن” هستید و خود را فردی به‌اصطلاح “مارک باز” می‌دانید، باید اشاره کنیم که تولید عینک‌هایی با فریم نصفه، موردتوجه برند کریستین دیور قرار دارد و این برند عینک‌های جذاب و شیکی را در این سبک تولید می‌کند که شما عزیزان می‌توانید با بررسی مدل‌های مختلف عینک فریم نصفه این برند، خرید خود را انجام دهید.

جمع‌بندی
باتوجه‌به ویژگی‌هایی که در مورد فرم صورت بیضی بیان کردیم، دریافتیم که افرادی که چنین خصوصیاتی در چهره خود دارند، مشکل چندانی در خرید عینک ندارند و اکثر مدل‌ها بر روی صورت آنها می‌نشیند. باتوجه‌به این موضوع مدل‌های فریم نصفه، فریم خلبانی، فریم مستطیلی شکل و فریم گربه‌ای را برای عینک آفتابی به شما عزیزان پیشنهاد دادیم.

در حالت کلی بهترین انتخاب که با تمامی استایل‌های شما، چه رسمی چه دوستانه، ست شود، فریم مستطیلی شکل است. شما می‌توانید با خرید یک عینک مستطیلی شکل با ضخامت بالا، خود را از خرید چند عینک آفتابی یا طبی بی‌نیاز کنید و آن عینک را با تمامی استایل‌های خود ست کنید.

در پایان امید است که این مطلب برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد و توانسته باشید پاسخ سوال‌های خود در مورد عینک مناسب فرم صورت بیضی را دریافت نمایید.

 

منبع

electrical-panels...
ما را در سایت electrical-panels دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sahar بازدید : 142 تاريخ : سه شنبه 29 شهريور 1401 ساعت: 12:04

امروزه عینک آفتاب بخش جدا نشدنی از استایل افراد است و اگر برای شما هم جالب باشد که بدانید گران‌ترین عینک‌های آفتابی در دنیا را چه برندی تولید می‌کند و چرا انقدر گران هستند، خواندن این مقاله به شما کمک خواهد کرد. جهت خرید عینک آفتابی اصل می‌توانید به سایت عینک فراشاد مراجعه کنید.

عینک آفتابی برند کارتیر (Cartier Paris)
برند کارتیر جز معروف‌ترین تولید کنندگان اکسسوری است. عموما عینک‌های آفتابی را از جنس تیتانیوم، پلاستیک، استات و غیره می‌سازند؛ اما برند کارتیر عینک افتابی خود را از طلای ۱۸ عیار می‌سازد که همین امر باعث می‌شود جز لوکس‌ترین و گران‌ترین عینک‌های آفتابی قرار بگیرد. حدود قیمت این عینک ۲۵۰۰۰ دلار است که حقیقتا مبلغ بسیار زیادی است. مدل‌های دیگری از عینک‌های آفتابی وجود دارد که در اطراف فریم عینک در حدود ۱۸۰ الماس کار شده است و جز گران‌ترین اکسسوری‌هایی است که می‌توانید خریداری کنید.

عینک آفتابی برند لوگانو (Lugano)
در فریم طلایی این عینک از الماس صورتی ۸۵.۲ قیراطی استفاده شده است. این عینک در طرح پلنگی از الماس‌های ۵۹.۳ قیراطی زرد و سیاه استفاده کرده و به همین دلیل است که از گران‌ترین عینک‌های دنیا محسوب می‌شود. در واقع این عینک حدود ۲۷۰۰۰ دلار قیمت دارد. برند لوگانو در تلاش است تا برای ساخت عینک‌های خود از بزرگ‌ترین و خاص‌ترین سنگ‌ها استفاده کند و با استفاده از طراحان و حرفه‌ای و بسیار ماهر خود جایگاه ویژه‌ای در دنیا برای خود کسب کند.

عینک آفتابی گلد وود (Gold & Wood)
عینک‌های ساخته شده از چوب و طلا هنر دست طراحان و تولیدکنندگان برند گلد وود است. این برند برای ساخت عینک خود از چوب‌های بسیار ارزشمند و الیاف کربن استفاده می‌کند و قاب‌های طلا و چوب با طراحی اختصاصی گلد وود بسیار مورد توجه طرفداران اکسسوری‌های گران قیمت قرار گرفته است. از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد عینک‌های گلد وود استفاده از ۱۲ نوع چوب ارزنده و قرار دادن ابریشم روی آن است. همچنین در طراحی این عینک‌ها از فیبر کربن، شاخ جامد و ۱۱۹ عدد الماس استفاده شده است که آن را در لیست گران قیمت‌ترین عینک آفتابی‌های دنیا قرار می‌دهد.

عینک آفتابی بولگاری (Bvlgari)
استفاده از طلا سفیر ۱۸ عیار، الماس و یاقوت کبود در ساخت عینک آفتابی‌های برند بولگاری از دلایل گرانی آن است. اما از دیگر ویژگی‌های عینک ۵۹۰۰۰ دلاری بولگاری استفاده از سایر جواهرات بر روی استات سیاه و جزئیات طلایی آن است. البته جالب است بدانید برند بولگاری به غیر از عینک آفتابی تولید کننده لباس، لوازم جانبی و جواهرات لوکس است.

عینک آفتابی لاکچریتور (luxuriator)
لاین تولید عینک آفتابی شرکت فرانکو در سال ۲۰۰۴ ایجاد شد. پیش از این شرکت فرانکو در آمریکا مشغول تولید کیف بود. عینک آفتابی‌های ساخت این شرکت دست ساز هستند و برای ساخت آن‌ها از الماس سنگ فرش در قاب فلزی طلایی یا سفید استفاده شده است. این عینک در شرکت فرانکو دارای نسخه میناکاری شده نیز می‌باشد. پوشش لنز این عینک دارای ویژگی‌هایی همچون ضد انعکاس بودن، فلاش آینه‌ای، فتوکروم و پلاریزه است.

عینک کارتیر (Cartier Panthers Points)
حتما شما هم نام کارتیه را تا به امروز در میان برندهای لوکس دنیا شنیده‌اید. این شرکت نام آشنا در حال تولید جواهرات، لوازم جانبی و ساعت است. این مدل از عینک که در شرکت کارتیه تولید شده است به دلیل طرح پلنگی آن به این نام شناخته می‌شود. احتمالا عینک‌های دیگر این برند تا به این حد گران نباشند؛ اما این مدل خاص به دلیل پلنگ خمیده‌ای که روی فریم آن طراحی شده و بسیار خاص می‌باشد، قیمت بالایی هم دارد. تنها پلنگ آن نمی‌تواند این عینک را در لیست گران قیمت‌ترین عینک آفتابی‌های دنیا قرار دهد؛ استفاده از طلای ۱۸ عیار، ۵۶۰ الماس تراشخورده و ۶۴۵ یاقوت کبود در ساخت این عینک است که این عینک را زیبا و لوکس کرده است. عینک کارتیه (Panthers) مورد توجه افراد ثروتمند و خانواده سلطنتی قرار دارد.

انواع برندهای عینک آفتابی گران قیمت در دنیا
عینک آفتابی شیلس (Shiels)
شرکت شیلز در کشور استرالیا بنا شد و مهم‌ترین و عجیب‌ترین اقدام آن‌ها صرف ۵ سال به جهت تولید زمرد‌های منحصر به فرد و برش و جلا دادن آن بود. فریم این عینک خاص از طلا ساخته شده و لنز آن از زمرد اصل است به همین دلیل هم بسیار گران قیمت است. به جهت کیفیت بالای تولید، این عینک در همان ابتدای ورود به بازار مورد توجه ستاره‌های سینما و سوپر استارها قرار گرفت. قیمت این عینک حدود ۲۰۰۰۰۰ دلار است و از گران قیمت‌ترین عینک آفتابی‌ها در دنیا شناخته می‌شود.

عینک آفتابی دولچه گابانا (Dolce & Gabbana)
عینک آفتابی مدل Arise Collective DG2027B این برند از بهترین متریال ساخته شده است. فریم این عینک فلزی است اما در آن از طلا هم استفاده شده؛ همچنین مارک حک شده بر روی آن از الماس ساخته شده است. شیشه‌های این عینک آفتابی دارای محافظ UV است. قیمت این مدل عینک از برند دولچه گابانا ۳۸۳ هزار دلار است و به دلیل قیمت بالای آن عموما توسط افراد ثروتمند استفاده می‌شود.

عینک آفتابی چوپارد (Chopard)
این عینک آفتابی در سال ۲۰۱۲ در دبی برای اولین بار رو نمایی شد. یکی از مواردی که این عینک را  بسیار خاص کرده است، قرار گرفتن الماس‌های تراشخورده و خاص آن در فواصل خیلی نزدیک بهم هستند. این عینک آفتابی که در لیست گران قیمت‌ترین عینک آفتابی دنیا قرار دارد به قیمت ۴۰۰ هزار دلار به فروش می‌رسد. از دیگر دلایل قیمت بالای این مدل استفاده از طلای ۲۴ عیار در ساخت فریم آن است.

عینک آفتابی بنتلی (Bentley Platinum)
برند بنتلی علاوه بر تولید ماشین در زمینه مد و فشن نیز بسیار مطرح است. عینک آفتابی تولید شده توسط این برند از گران قیمت ترین عینک آفتابی‌های دنیا است. این عینک در ابتدا با جنس بدنه پلاتین تولید شد که حتی از طلا نیز گران قیمت‌تر است. در حال حاضر این عینک در سه جنس بدنه طلای سفید و زرد و پلاتین تولید می‌شود و به بازار عرضه می‌گردد.

عینک آفتابی می‌باخ (Mayback The Diploma I)
این برند نزدیک به یک قرن است که در حال تولید عینک آفتابی می‌باشد و این عینک آفتابی تولید شده از این برند در لیست گران قیمت ترین عینک آفتابی های دنیاست. فریم این عینک از طلای ۱۸ عیار ساخته شده و ۱۷۴ عدد الماس دست ساز جهت تزئین آن استفاده شده است. جالب است بدانید از این عینک آفتابی تنها ۵۰ عدد تولید شد.

سخن پایانی

اگر برای شما هم جالب باشد گران ترین عینک‌های دنیا کدامند و یا قصد خرید یکی از آن‌ها را دارید می‌توانید با مطالعه این مقاله با برخی از آن‌ها آشنا می‌شوید

منبع

electrical-panels...
ما را در سایت electrical-panels دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sahar بازدید : 161 تاريخ : دوشنبه 28 شهريور 1401 ساعت: 11:59

استفاده از عینک آفتابی یکی از مهم‌ترین موارد برای محافظت از چشم می‌باشد. همه ما در رابطه با نور فرابنفش خورشید و تاثیر منفی که روی چشم و بینایی ما می‌گذارد، اطلاعات کافی داریم و مطمئنا نمی‌توانیم تمام روز خود را در خانه حبس کنیم تا نور خورشید ضرری به چشم ما وارد نکند. تنها راه حلی که برای مراقبت از چشم‌ها در برابر خورشید وجود دارد، خرید عینک آفتابی می‌باشد. البته توجه به این نکته ضروری است که باید عینک آفتابی باکیفیت تهیه نمایید چراکه عینک‌های با کیفیت پایین، ضرر بیشتری به چشم وارد خواهد کرد. حتما این روزها نام عینک فتوکرومیک را شنیده‌اید و در رابطه با آن اطلاعات مختصری نیز دارید. ما در این مطلب قصد داریم تا به صورت کامل شما را با عینک و عدسی فتوکرومیک آشنا کنیم و مزایای آن را نیز بیان کنیم.

عینک فتوکرومیک چیست؟
معمولا افرادی که به دلیل ضعیف بودن چشم خود از عینک طبی استفاده می‌کنند، برای استفاده از عینک آفتابی به چالش می‌خورد و شاید تعویض دائمی عینک‌ها باهم برایشان مشکل باشد. یکی از پیشنهاداتی که در این شرایط ارائه می‌شود، استفاده از عینک فتوکرومیک است.

لنزهای فتوکرومیک، لنزهایی از جنس شیشه، پلاستیک یا پلی کربنات می‌باشند که زمانی که در معرض نور شدید خورشید قرار می‌گیرند، رنگشان تیره خواهد شد و به عینک آفتابی تبدیل می‌شوند. این دقیقا همان چیزی است که افرادی که از عینک طبی استفاده می‌کنند، نیاز دارند. یک عینک با دو کاربری یکی از بهترین پیشنهادات برای این افراد است.

اینکه چه قدر طول می‌کشد تا عدسی فتوکرومیک تغییر رنگ دهد، به شرایط نوری مختلف بستگی دارد. این فرایند به صورت کاملا اتوماتیک انجام می‌شود و نهایتا 30 ثانیه طول می‌کشد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که فرایند برعکس آن یعنی روشن شدن عدسی ممکن است تا 5 دقیقه طول بکشد.

عینک‌های فتوکرومیک از لحاظ جذب UV بسیار خوب عمل می‌کنند و به عنوان یک عینک آفتابی، جزء بهترین عینک‌ها به شمار می‌روند ولی مشکلات خاص خود را نیز دارند که بزرگترین آن‌ها مدت زمانی است که برای تغییر رنگ استفاده می‌شود و این موضوع ممکن است کمی اذیت کننده باشد و آن کارایی که لازم است را نداشته باشد.

به این دقت کنید که عدسی عینک شما حتما از فیلتر ضد اشعه UV برخوردار باشد. در غیر این صورت تنها کاری که انجام می‌دهد این است که دید شما را در آفتاب بهتر کند و هیچ محافظتی از چشم شما نخواهد کرد. به همین دلیل در ابتدا به این موضوع اشاره کردیم که عینک آفتابی شما باید کیفیت خوبی داشته باشد. در غیر این صورت مکانیزم طبیعی چشم برای محافظت در برابر آفتاب را نیز مختل می‌کند.

ساختار عدسی عینک فتوکرومیک

عدسی‌های فتوکرومیک دارای بلورهای کوچک و شفاف نقره کلرید می‌باشند. زمانی که نور به عدسی برخورد می‌کند، این بلورها به اتم‌های نقره (Ag) و کلر (Cl) تجزیه می‌شوند و در این زمان اتم‌های نقره رنگی تیره ایجاد می‌کنند و مانع عبور نور می‌شوند.

هرچه نور بیشتر و شدیدتر باشد، اتم نقره بیشتر تجزیه شده و رنگ تیره عدسی افزایش می‌یابد. زمانی که نور کاهش پیدا می‌کنند، این واکنش برگشت پذیر، برمی‌گردد و رنگ عدسی روشن خواهد شد ولی واکنش برگشت آن طولانی‌تر خواهد شد. اشعه ماوراء بنفش بیشتری تاثیر را در تیره شدن لنز دارد و این باعث می‌شود تا لنزهای فتوکرومیک در حضور نور مصنوعی روشن باشند و تغییر رنگ ندهند.

اگر شما جزء افرادی هستید که از عینک طبی استفاده می‌کنید و در طول روز زیاد بیرون رفته و کارهای زیادی انجام می‌دهید، استفاده از عدسی فتوکرومیک برای شما بسیار مناسب است زیرا لازم نیست به صورت مدارم عینک خود را تعویض کنید یا دو عینک همراه داشته باشید. با این کار حتی از گم شدن یکی از عینک‌های شما جلوگیری خواهد شد.

مزایای استفاده از عینک فتوکرومیک
خب به عنوان اولین و مهم‌ترین مزیتی که عینک فتوکرومیک دارد باید به راحتی استفاده از آن اشاره کرد. همانطور که در بخش قبل نیز به آن اشاره کردیم، افرادی که از عینک طبی استفاده می‌کنند، دیگر نیازی به دو عینک نخواهند داشت.

علاوه بر آن به صورت دائمی از چشم شما در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید (اشعه ماوراء بنفش) محافظت خواهد کرد. یعنی حتی زمانی که در طول روز از پنجره به بیرون نگاه می‌کنید نیز از چشم شما محافظت کرده و دیگر نیازی نیست تا نگران سلامت چشمان خود باشید.

خیلی از افراد این مشکل را دارند که هنگام استفاده از عینک آفتابی، عینک طبی خود را گم می‌کنند و نمی‌دانند که دقیقا آن را کجا گذاشته‌اند. حتی ممکن است آن را در محل کار یا مکان‌های دیگی جا بگذارند. استفاده از عینک فتوکرومیک از این مشکلات جلوگیری می‌کند و چون شما فقط یک عینک دارید، دیگر نیازی نیست نگران گم شدن یا جا گذاشتن آن باشید.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های آن صرفه جویی در هزینه است. شما هم می‌دانید که هزینه خرید عینک (چه آفتابی و چه طبی) بالاست و اینکه شما بخواهید دو عینک متفاوت را بخرید قطعا هزینه بسیار بالایی را باید صرف کنید. به خصوص که عینک آفتابی افرادی که چشمشان ضعیف است، عینک عادی نبوده و باید لنز آن را مطابق شماره چشم خود سفارش دهند.

با خرید عینک فتوکرومیک دیگر این مشکل را نخواهید داشت و تنها با خرید یک عینک و یک لنز، دو عینک را هم زمان خواهید داشت و این یعنی نصف شدن هزینه‌های مربوط به عینک.

نتیجه‌گیری

ما در این مطلب شما را به صورت کامل با عینک فتوکرومیک و مزایای آن آشنا کردیم. گفتیم که این عدسی‌ها به صورتی ساخته می‌شوند که در صورت تابش نور خورشید و برخورد اشعه ماوراء بنفش با آن‌ها، تغییر رنگ داده و تیره می‌شوند.

همچنین مکانیرم کار کردن و مزایای آن را نیز به صورت کامل بیان کردیم. مهم‌ترین مزیت این عینک‌های برای افرادی است که از عینک طبی نیز استفاده می‌کنند و همیشه مجبور هستند که از دو عینک به صورت هم زمان استفاده کنند که با استفاده از عینک فتوکرومیک دیگر نیازی به استفاده از دو عینک نمی‌باشد.

در نهایت امیدواریم شما بهترین انتخاب را داشته باشید و عینکی مناسب با شرایط و خواسته خود انتخاب کنید.

منبع

electrical-panels...
ما را در سایت electrical-panels دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sahar بازدید : 171 تاريخ : دوشنبه 28 شهريور 1401 ساعت: 11:57

عینک آفتابی باکیفیت می‌تواند به خوبی از چشم شما محافظت کند و از ورود اشعه‌های مضر نور خورشید به چشمتان جلوگیری نماید. سوالی که پیش میاید این است که عینک آفتابی دقیقا چگونه اینکار را انجام می‌دهد و چگونه از رسیدن اشعه مضر به چشم ما محافظت می‌کند؟

همه ما می‌دانیم که نور آفتاب تاثیرات منفی زیادی روی چشم می‌گذارد و در طولانی مدت ممکن است مشکلات مهمی را به وجود آورد. یکی از بهترین راه حل‌ها برای اینکه بتوانید از چشمان خود در چنین شرایطی محافظت کنید، خرید عینک آفتابی است.

عینک آفتابی باکیفیت می‌تواند به خوبی از چشم شما محافظت کند و از ورود اشعه‌های مضر نور خورشید به چشمتان جلوگیری نماید. سوالی که پیش میاید این است که عینک آفتابی دقیقا چگونه اینکار را انجام می‌دهد و چگونه از رسیدن اشعه مضر به چشم ما محافظت می‌کند؟

فیلتر UV400 دقیقا همان چیزی است که به چشم شما کمک می‌کند تا سالم بماند. ما در این مطلب شما را به صورت کامل با UV400 آشنا خواهیم کرد.

قبل از اینکه بخواهیم توضیحات خود را در رابطه با این فیلتر آغاز کنیم باید به این نکته اشاره کنیم که برخی از عینک‌های آفتابی اصل نیستند و UV400 ندارند. این عینک‌ها نه تنها از چشم شما محافظت نمی‌کنند، بلکه ضرر بیشتری به شما خواهند رساند. به همین دلیل باید از فروشگاه مطمئنی خرید کنید.

UV400 چیست؟
همانطور که در قسمت قبلی گفتیم وجود UV400 در عینک بسیار مهم است و در صورتی که این فیلتر در عینک وجود نداشته باشد، در واقع فقط حالت نمایشی دارد و ضرر بیشتری خواهد داشت.

چراکه چشمان ما به صورت طبیعی هنگام قرار گرفتن در آفتاب، باریک می‌شود و با استفاده از این مکانیزم تلاش می‌کند تا مقدار نور کمتری را دریافت کند. وقتی از عینک آفتابی فیک و بدون UV400 استفاده کنیم، چشم در برابر آفتاب احساس راحتی کرده و به این دلیل که مشکلی در دید ندارد، دیگر باریک نخواهد شد و حتی شما ممکن است مستقیم به آفتاب نگاه کنید و این موضوع باعث می‌شود تا چشمانتان بیشتر از حد معمول آسیب ببیند.

UV400 تنها فیلتری است که می‌تواند از چشمان شما در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت کند و از ورود آن‌ها به چشم جلوگیری نماید.

اشعه‌های UVA و UVB، اشعه‌های مضر آفتاب هستند که عینک آفتابی دارای UV400 می‌تواند تا 99% از چشمان شما در برابر این اشعه‌ها محافظت نماید.

اگر بخواهیم شما را با اشعه‌های خورشید بیشتر آشنا کنیم، باید گفت که نور خورشید تعداد زیاد و مختلفی از پرتوهای نور را شامل می‌شود. یکی از آن‌ها پرتوهای نامرئی و فوق العاده قوی به نام اشعه ماوراء بنفش هستند که باید ار چشم در برابر آن محافظت کنیم.

این را باید بدانید که حضور کم و در مدت زمان کوتاه در مقابل آفتاب اصلا بد نیست وهیچ ضرری ندارد. حتی بدن یک انسان به صورت معمول به مقدار کمی از نور خورشید نیاز دارد. حتما می‌دانید که ما ویتامین D را از آفتاب دریافت می‌کنیم. ولی اگر بخواهید به صورت مداوم در مقابل آفتاب باشید و از چشم خود محافظت نکنید، قطعا دچار مشکل می‌شوید و چشمتان آسیب می‌بیند.

اگر بخواهید به صورت طولانی مدت زیر نور آفتاب قرار بگیرید و از عینک آفتابی استفاده نکنید، دچار فوتوکراتیت خواهید شد. حالا سوالی که پیش می‌آید این است که فوتوکراتیت چیست؟ فوتوکراتیت یک نوع از آفتاب سوختگی در لایه بیرونی قرنیه چشم است. البته لازم به ذکر است که سوختگی بیشتر در ارتفاعات بالا و بدون استفاده از وسایل مراقبتی چشم اتفاق می‌کند. مثلا بری افرادی که در روزهای برفی به کوه می‌روند مهم است که عینک داشته باشند تا دچار این اتفاق نشوند. فوتوکراتیت دارای علائمی مانند قرمزی و تورم چشم است.

آب مروارد یکی دیگر از بیماری‌هایی است که ممکن است با حضور طولانی مدت شما در برابر آفتاب به وجود بیاید و شما را به دردسر بیندازد. چراکه بیماری نسبتا سختی است. دژنراسیون ماکولا و همچنین تعدادی از انواع سرطان چشم نیز می‌توانند به لیست بیماری‌هایی که در غیاب عینک آفتابی اتفاق می‌افتند، اضافه شوند.

خب حالا شما می‌دانید که حضور UV400 در عینک آفتابی چه قدر اهمیت دارد و خرید عینک بدون UV400 چه قدر می‌تواند شما را اذیت کند. پس برای اینکه چشمتان شانس بیشتری در برابر اشعه ماوراء بنفش داشته باشد، از عینک آفتابی مناسب استفاده کنید و برای خرید آن فقط به نوع و ظاهر دقت نکنید.

راه های تشخیص عینک آفتابی دارای UV400

حالا که با UV400 آشنا شدیم و اهمیت آن را نیز متوجه شدیم، بهتر است با راه‌های تشخیص عینک آفتابی دارای UV400 نیز آشنا شویم.

اولین راه این است که بررسی کنید که عینک انتخابی شما دارای علامت CE یا UV400 می‌باشد یا نه؟ در رابطه با علامت CE باید گفت که این علامت این است که عینک آفتابی انتخابی شما تمامی نکات ایمنی، بهداشتی و محیط زیست اتحادیه اروپا دارای تطبیق است و به خوبی از چشمان شما محافظت می‌کند.

یک روش دیگر که بسیار بهتر و کاربردی‌تر است، استفاده از دستگاه UV سنج می‌باشد. این دستگاه معمولا در تمامی فروشگاه‌های عینک فروشی وجود دارد. شما باید از فروشنده درخواست کنید تا عینک مورد نظرتان را با دستگاه UV سنج بررسی و تست کند. اگر این دستگاه عدد 400 را نشان داد به معنی این است که این عینک از فیلتر UV400 برخوردار است.

پس به راحتی می‌توانید اعتماد کرده و عینک آفتابی مورد نظر خود را خریداری کنید. در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که استفاده عینک آفتابی دارای UV400 برای کودکان بسیار مهم است چراکه چشمان آن‌ها حساس‌تر است و بدون استفاده از عینک آفتابی دارای فیلتر UV400 ممکن است حتی در نور کمتر و یا حتی در مدت زمان کوتاه‌تر دچار آسیب شوند و چشمانشان واکنش نشان دهد.

لنزهای بلوکه کننده آبی، لنزهای قطبی، لنزهای فتوکرومیک، لنزهای پلی کربنات، لنزهای آینه دار و لنزهای شیب دار بهترین لنزهای هستند که می‌توانید هنگام خرید عینک آفتابی آن‌ها را انتخاب کنید.

نتیجه گیری
در این مطلب شما را به صورت کامل با فیلتر UV400 آشنا کردیم و گفتیم که عینک آفتابی بدون این فیلتر در واقع هیچ ارزشی ندارد و فقط باعث آسیب بیشت چشم‌ها خواهد شد. شما با خرید عینک‌های فیک فقط به خود و سلامتتیان آسیب می‌رسانید.

همچنین در ادامه از راه‌های تشخیص عینک آفتابی دارای UV400 صحبت کردیم و در رابطه با برچسب CE و دستگاه UV سنج به صورت کامل توضیح دادیم. در آخر نیز در مورد اهمیت خرید عینک آفتابی اصل برای کودکان و بهترین لنزها، توضحیات تکمیلی نوشته شده است.

منبع

electrical-panels...
ما را در سایت electrical-panels دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sahar بازدید : 181 تاريخ : دوشنبه 28 شهريور 1401 ساعت: 11:54

عینک آفتابی امروزه فارغ از فواید زیادی که برای سلامت چشم و پوست دارد، جز جدانشدنی استایل محسوب می‌شود. در زمان خرید عینک آفتابی یکی از اصولی که بهتر است به آن توجه کنید، داشتن پلاریزه است. اما اگر نمی‌دانید عینک آفتابی پلاریزه چیست و چه مزایا و معایبی دارد این مقاله برای شماست پس تا انتها همراه ما باشید.

عینک پلاریزه چیست؟

حتما تابحال تجربه حضور در زیر آفتاب مستقیم یا برف در روزهای آفتابی را داشته‌اید و می‌دانید که حتی ممکن است با وجود استفاده از عینک آفتابی کلافگی به شما دست بدهد و یا باعث اذیت شدن شما در این شرایط بشود. عینک آفتابی که دارای پلاریزه باشد می‌تواند کمک زیادی در این شرایط به شما بکند.

همانطور که می‌دانید نور خورشید در جهت های متفاوتی می‌تابد، اما هنگامی که به سطحی صاف برخورد کند بازتاب آن کاملا افقی خواهد شد. همین بازتاب افقی و مستقیم است که شما را آزار می‌دهد. البته این امر تنها به آزار دیدن شما ختم نشده و می‌تواند آسیب‌های جدی به چشم شما وارد کند. اینجاست که استفاده از عینک‌های آفتابی پلاریزه می‌تواند به شما کمک کند و شدت نور منعکس شده را تا حدی کاهش دهد. در واقع پلاریزه عینک لایه محافظی برای کم کردن شدت نور است.

مزایای استفاده از عینک آفتابی پلاریزه

در ادامه به بررسی برخی مزایای استفاده از عینک آفتابی پلاریزه می‌پردازیم تا شما بیشتر با اهمیت توجه به این ویژگی عینک آفتابی در هنگام خرید آن توجه کنید.

افزایش وضوح دید

اگر شما هم از عینک‌های آفتابی که فاقد پلاریزه بودند استفاده کرده باشید متوجه می‌شوید که حتی با وجود استفاده از عینک آفتابی شما نمی‌توانید در شرایطی که نور به صورت مستقیم می‌تابد دید واضحی داشته باشید و چشم شما در این شرایط اذیت می‌شود. استفاده از عینک آفتابی دارای پلاریزه به شما این امکان را می‌دهد تا تحت این شرایط بتوانید اطراف خود را شفاف ببینید و به راحتی به انجام کارها و امور خود بپردازید بدون اینکه شما از نور آفتابی کلافه شوید.

عدم ابتلا به سردرد

استفاده از عینک‌های فاقد پلاریزه در زمان نور مستقیم موجب می‌شود تا چشم شما به طور خودکار دائم پلک بزند یا عضلات اطراف آن خود را منقبض کنند تا به نوعی از چشم شما محافظت شود. همین انقباض و تعدد پلک زدن باعث می‌شود تا شما دچار سردرد شوید. این در حالی است که استفاده از عینک آفتابی پلاریزه با کم کردن شدت نور باعث می‌شوند تا چشم شما نیازی به انجام این اقدامات محافظتی نداشته باشد.

وضوح دید در سایه

عینک آفتابی‌های معمولی هنگامی که شما در سایه قرار بگیرید، دید شما را به نوعی مختل می‌کنند و دیگر با شفافیت قبل نمی‌توانید اطراف خود را ببینید. این امر موجب می‌شود تا شما مجبور به در آوردن عینک خود در هنگام قرار گرفتن در سایه پیدا کنید. اما این اتفاق در هنگام رانندگی بسیار خطر آفرین است؛ زیرا ممکن است در زمانی که در حال رانندگی هستید به محلی مانند تونل برسید و دید شما کاهش پیدا کند. عینک‌های دارای پلاریزه دید شما را حتی در سایه حفظ می‌کنند. به طوری که تغییر رنگ محیط اطراف در فضاهای بدون نور و غیره محسوس نیست.

عدسی‌های رنگی

عینک‌های پلاریزه دارای عدسی‌های رنگی هستند که هرکدام می‌توانند کارایی متفاوتی داشته باشند. به عنوان مثال عدسی خاکستری که رایج‌ترین رنگ در بین عدسی‌های پلاریزه نیز هست باعث فیلتر شدن تمامی طیف نورها با امواج متفاوت هستند. البته عدسی عینک آفتابی پلاریزه در رنگ‌های سبز و قرمز هم وجود دارند.

98

معایب استفاده از عینک آفتابی پلاریزه

تا به اینجا با مزایای مختلف این نوع از عینک‌ها آشنا شدید. اما در صورتی که قصد خرید یکی از آن‌ها را داشته باشید بهتر است که معایب آن را هم بدانید تا بتوانید بسته به نیاز خود آن‌ها را انتخاب کنید.

ایجاد خطای دید

استفاده از عینک آفتابی پلاریزه برای خواندن هر متنی از داخل صفحه مانیتور مناسب نیست. این نوع از عدسی عینک می‌تواند برای شما خطای دید ایجاد کند. استفاده از این نوع عینک‌ها احتمالا برای رانندگان اسنپ که دائم باید به صفحه گوشی خود برای جهت یابی و... نگاه کنند و یا خلبان‌ها احتمالا گزینه مناسبی نیست.

محافظ UV

عینک‌های پلاریزه مانند هر عینک دیگری می‌تواند پوشش محافظ UV داشته باشد یا نداشته باشد. همانطور که می‌دانید داشتن پوشش UV جهت محافظت چشمان شما از این اشعه مضر بسیار حائز اهمیت است. پس بهتر است در هنگام خرید از داشتن پوشش محافظ UV عینک آفتابی پلاریزه خود اطمینان کسب کنید.

قیمت نسبتا بالا

این نوع از عینک‌ها عموما قیمت بالاتری نسبت که عینک‌های آفتابی معمولی دارد. با توجه به توضیحاتی که در این مقاله در مورد فواید پلاریزه داده‌ایم می‌توانید تصمیم بگیرید که داشتن عینک آفتابی پلاریزه برای شما ضرورتی دارد یا نه. ممکن است این مبلغ بالا جهت خرید عینک آفتابی پلاریزه ارزشش را داشته باشد.

چطور عینک آفتابی پلاریزه را از معمولی تشخیص دهیم؟

هرچند که برای تشخیص پلاریزه عینک روش‌های مختلفی وجود دارد اما ما در این مقاله به بررسی یکی از ساده‌ترین راه‌های تشخیص پلاریزه عینک می‌پردازیم.

این روش با استفاده از مانیتور کامپیوتر شما می‌تواند انجام شود. کافی است نور مانیتور را به بالاترین میزان افزایش دهید و در حالی که عینک بر روی چشمانتان قرار داد سر خود را به سمت راست یا چپ تکان دهید. در صورتی که شما پس از این حرکت صفحه مانیتور را سیاه ببینید، عینک آفتابی شما پلاریزه دارد.

سخن پایانی

ما در این مقاله برای شما به صورت کامل عینک آفتابی پلاریزه را توضیح دادیم و از مزایا و معایب آن صحبت کردیم. دانستیم که داشتن پلاریزه عینک یکی از ویژگی‌های مهم عینک آفتابی است که می‌تواند از چشم و سلامتی شما محافظت کند. حال شما می‌توانید با توجه به نیاز خود و در نظر داشتن ویژگی‌های عینک مناسب برای خرید عینک آفتابی استاندارد اقدام کنید.

منبع 

electrical-panels...
ما را در سایت electrical-panels دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sahar بازدید : 172 تاريخ : دوشنبه 28 شهريور 1401 ساعت: 11:52

علاوه بر مکان‌های دیدنی و باستانی، تفریحات آبی، جنگ‌های جذاب شبانه و غیره در کیش شما می‌توانید با دریافت یک ماساژ عالی لحظاتی سرشار از آرامش را در سفر خود تجربه کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با مراکز و سالن های ماساژ و زیبایی در کیش آشنا کنیم.

سالن ماساژ در کیش

ماساژ و فواید آن
اقدام برای باز کردن گره‌های عضلات بدن با انجام برخی حرکات خاص که در بعضی شرایط به وسیله دست انجام می‌شود و برخی موارد به وسیله ابزارهای خاص دیگر را ماساژ دادن می‌گویند. ماساژ دارای قدمت زیادی است و در فرهنگ‌ها و کشورهای مختلف به سبک و سیاق‌های متفاوت انجام می‌شود. ماساژ دارای فواید بسیاری است که برخی از آن‌ها را ذکر می‌کنیم:

ماساژ عموما باعث بهبود گردش خون در بدن می‌شود که این عمر نتایج مثبتی مانند عملکرد بهتر قلب، روشن شدن پوست و تنفس بهتر آن، کاهش گرفتگی رگ و مویرگ و غیره را در بر دارد.

کاهش درد عضلانی و مفصلی از دیگر فواید ماساژ است. به این صورت که با ماساژ دادن و برطرف شدن گرفتگی‌ها در نقاط بدن میزان درد هم کاهش پیدا می‌کند.

کسب آرامش و انرژی مثبت را نیز می‌توان از فواید ماساژ دانست. در واقع کاهش دردهای جسمی می‌تواند روی خلق و خو و حالات روانی افراد تاثیر بسزایی داشته باشد.

باتوجه به توضیحاتی که در مورد ماساژ دادیم باید بدانید که در صورت سفر با تور کیش از تهران اگر بخواهید در سفر این تجربه لذت بخش را داشته باشید باید سالن های ماساژ در کیش را بشناسید.

انواع ماساژ

همانطور که پیش‌تر گفتیم ماساژ انواع مختلفی دارد. این عمل که از زمان‌های قدیم رواج داشته، در هر ملیتی به روش خاص خود انجام می‌شده به همین دلیل امروزه روش‌های متعددی برای انجام ماساژ وجود دارد. برخی از انواع ماساژ که در سالن‌های ماساژ در کیش ارائه می‌شوند را در زیر ذکر کرده‌ایم:

ماساژ سوئدی

ماساژ سنگ داغ

ماساژ تایلندی

ماساژ شمع

ماساژ کودک

ماساژ آروما

ماساژ روغن گیاهی معطر

ماساژ روغن و حوله داغ

ماساژ اورینتال

ماساژ هارمونی

و غیره.

معرفی سالن‌های ماساژ در کیش

شاید یکی از بهترین زمان‌ها برای دریافت ماساژ بلافاصله بعد از رسیدن شما به کیش باشد؛ زیرا شما می‌توانید خستگی سفر را با یک ماساژ عالی از جسم خود خارج کنید و با انرژی مثبت سفر خود را آغاز کنید. کافی است بدانید که بهترین سالن های ماساژ در کیش کجاست تا در اولین فرصت بتوانید با انتخاب یک مرکز مناسب، ماساژ و اسپا دریافت کنید. هرچند که در کیش سالن های ماساژ حرفه‌ای و اختصاصی وجود دارد اما برخی از هتل‌ها نیز این خدمات را در داخل هتل به شما ارائه می‌دهند. در ادامه لیستی از سالن‌های ماساژ در کیش آورده شده است:

برخی از هتل‌هایی که مرکز ماساژ و اسپا دارند

هتل مارینا

هتل ترنج

هتل پارمیس

هتل داریوش

هتل شایان

هتل کوروش

مجموعه ماساژ هدیش کیش

سالن ماساژ مهتاب

مرکز ماساژ تراپی در اسکله میرمهنا

ماساژ روز بهشت

مرکز ماساژ پلاژ بانوان

سالن ماساژ

همانطور که دیدیم مراکز متعددی در کیش برای دریافت خدمات ماساژ وجود دارد که در هرکدام ممکن است برخی از انواع ماساژ ارائه شود. دریافت ماساژ در برخی هتل‌های کیش ممکن است این خدمات به صورت رایگان به مسافرین آن ارائه شوند.

با تور کیش از اصفهان به این هتل‌ها می‌توانید در کنار سفر خوش از یک ماساژ عالی هم لذت ببرید. انجام خدمات ماساژ در سایر مراکز به صورت ساعتی قیمت‌شان محاسبه می‌شود و بسته به نوع ماساژ یا ماساژوری که در حال ارائه خدمت به شما می‌باشد حدود قیمت متفاوت است. جالب است بدانید برخی از مراکز ماساژ، ماساژورهای خود را به صورت بومی استخدام می‌کنند تا انواع ماساژ مربوط به هر منطقه‌ای به صورت سنتی و تخصصی همان منطقه انجام شود.

آدرس و مشخصات سالن‌های ماساژ در کیش

لوتوس اسپا کیش

شماره تماس: ۰۹۱۷۸۳۱۹۵۱۹

آدرس: کیش – تقاطع بلوار سنایی و خیابان دریا – روبروی پاساژ ونوس

نیلوفر آبی

شماره تماس: ۰۷۶۴۴۴۲۴۷۸۶

آدرس: کیش – هتل مارینا

مرکز تخصصی ماساژ و اسپا کیش

شماره تماس: ۰۹۰۲۸۰۸۸۸۱۱

آدرس: کیش – روبروی پاساژ پردیس ۲ – هتل پارمیس

ماساژ و اسپا ترنج

شماره تماس: ۰۷۶۴۴۴۷۴۱۱۴ – ۰۷۶۴۴۴۷۴۱۱۵

آدرس: کیش – هتل ترنج

مجموعه ماساژ و اسپا هتل داریوش

شماره تماس: ۰۷۶۴۴۴۲۳۴۶۶

آدرس: کیش – هتل داریوش

مرکز ماساژ مهتاب

شماره تماس: ۰۷۶۴۴۴۴۲۴۱۰ – ۰۹۳۴۷۶۸۹۵۵۱

آدرس: کیش – خیابان اورامان – خیابان دالاهو – پلاک ۲۱۴

مرکز ماساژ هدیش کیش

شماره تماس: ۰۹۳۵۳۳۳۹۳۰۰ – ۰۷۶۴۴۴۴۲۰۰۰

آدرس: کیش – بلوار امیرکبیر – ساختمان هدیش – طبقه ۲

سخن پایانی

در این مقاله ما در مورد انواع ماساژ و فواید آن به صورت مختصر توضیح دادیم و مراکز ماساژ در کیش را نیز به شما معرفی کردیم. امیدواریم در صورتی که با تور کیش به این جزیره دیدنی سفر کردید راهنمای معرفی سالن‌های ماساژ در کیش به کمک شما بیاید تا بتوانید در کنار سفر خود، از تجربه دریافت ماساژ در هرکدام از این سالن‌ها لذت ببرید.

electrical-panels...
ما را در سایت electrical-panels دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sahar بازدید : 123 تاريخ : يکشنبه 27 شهريور 1401 ساعت: 15:39

مشهد مقدس به دلیل داشتن جاذبه های معنوی و تفریحی زیادی که دارد، گردشگران زیادی را هر سال به خود جذب می‌کند. به همین دلیل خدمات رفاهی زیادی در این شهر ساخته شده که مجموعه کوهسر یکی از اصلی‌ترین آن‌هاست. مجتمع کوهسر محلی برای تفریح، ورزش، خرید و استراحت است که برای گردشگران و حتی ساکنان مشهد هم بسیار جذاب می‌باشد. در صورتی که می‌خواهید به مشهد سفر کنید پیشنهاد ما به شما این است که مشهد را تنها سفری زیارتی در نظر نگیرید.

در این شهر شما می‌توانید از جاذبه‌های بسیار زیادی که دارد، مکان‌های تفریحی، ییلاقات اطراف و غذاهای خوشمزه بسیار لذت ببرید و سفری خاطره انگیز برای خودتان و خانواده بسازید. ما در این مقاله قصد داریم یکی از این جاذبه‌ها را که اتفاقا تمام موارد بالا را می‌توانید به یکباره در آن تجربه کنید به شما معرفی کنیم.


معرفی مجتمع کوهسر
زیربنای این ساختمان 2500 متر است که در ارتفاع 20 متری در شهر مشهد و در 5 طبقه ساخته شده است. این مجموعه علاوه بر خدمات تفریحی دارای 220 واحد در بخش تجاری نیز می‌باشد. مجتمع کوهسر در 3 فاز مجزا ساخته شده است. شاید اولین موردی که این مجموعه نظر مراجعه کنندگان را به خود جلب می‌کند نمای خاص و زیبای آن باشد. این مجتمع در یکی از بهترین محله‌های مشهد ساخته شده که دسترسی شما را به اصلی‌ترین بلوارهای مشهد مانند؛ هاشمیه، وکیل آباد و نماز راحت کرده است.

به این ترتیب شما می‌توانید با وسایل نقلیه عمومی به راحتی خود را به این مجموعه برسانید. همچنین وجود یکی از بام‌های مشهد در این محل شما می‌توانید از منظره شهر در شب لذت ببرید و یا به پیاده روی در این محل بپردازید که مطمئنا برای شما بسیار به یاد ماندنی خواهد بود.

امکانات رفاهی کوهسر مشهد

این مجتمع دارای پارکینگ‌های مسقف و روباز با تجهیزات حفاظتی خاصی می‌باشد تا گردشگران با مشکل جا پارک برای ماشین خود مواجه نباشند. اما در صورتی که شما با تور مشهد از تبریز سفر کرده باشید و خودروی شخصی نداشته باشید می‌توانید از تاکسی‌های اختصاصی کوهسر استفاده کنید. از دیگر خدمات رفاهی این مجموعه سیستم گرمایش و سرمایش آن است تا مسافران و همشهریان عزیز در هر زمان از سال بتوانند از خدمات آن استفاده کنند. امکان دسترسی به خدمات بانکی نیز در این مجموعه امکان پذیر است و نیازی نیست نگران عملیات بانکی خود باشید.

امکانات تفریحی مجتمع کوهسر

همانطور که بالاتر اشاره کردیم این مجتمع 3 فاز دارد که اولین فاز آن شامل امکانات تفریحی و ورزشی می‌شود. شما در این بخش می‌توانید انواع بازی‌های کامپیوتری یا تفریحاتی مانند بولینگ و بیلیارد رو تجربه کنید. سالن بولینگ مجموعه کوهسر یکی از مجهزترین سالن‌های بولینگ در مشهد می‌باشد. شما می‌توانید با اطلاع از ساعت کاری مجموعه به این تفریحات بپردازید و از کافی شاپ آن هم استفاده کنید. از دیگر امکانات بسیار هیجان انگیز فاز 1 کوهسر، اتاق فرار آن است که شما در تیم‌های 4 تا 8 نفره می‌توانید سه سناریو جذاب فرار را امتحان کنید.

فاز دوم مجتمع کوهسر به زمینه ورزش اختصاص داده شده است. سالن بدنسازی، زمین تنیس، بسکتبال، والیبال، استخر و غیره از جمله ورزش‌هایی است که شما می‌توانید در این مجموعه تجربه کنید. شما در این سالن‌ها می‌توانید به آموزش زیر نظر مربیان حرفه‌ای نیز مشغول شوید. همچنین زمین تنیس در مجتمع کوهسر هم برای آموزش، هم تفریح و هم تماشای بازی‌ها اختصاص داده شده است. البته که به غیر از این خدمات شما در فاز دوم می‌توانید زیر دست ماساژورهای حرفه‌ای تجربه ماساژ را داشته باشید و ریلکس کنید.


اما سومین فاز مجتمع کوهسر به بخش تجاری و فروشگاه‌ها اختصاص داده شده است. معماری زیبای این بخش به شما این امکان را می‌دهد تا علاوه بر خرید بتوانید عکس‌های زیبایی از خودتان ثبت کنید. از دیگر امکانات فاز سوم می‌توان به رستوران‌های موجود در آن اشاره کرد. در این رستوران در کنار منظره بسیار زیبایی که از شهر و حرم مطهر شاهد خواهید بود میتوانید انواع غذاهای ایرانی و فرنگی و فست فودی را با کیفیت عالی امتحان کنید. و در آخر تالار بزرگ مجتمع کوهسر که دارای 4000 نفر ظرفیت است و شما می‌توانید مراسمات بزرگ خودتان را در این تالار برگذار کنید.

در صورتی که شما ساکن تهران باشید و قصد سفر به مشهد را دارید با خرید تور مشهد از تهران می‌توانید در بهترین هتل‌های شهر مشهد اقامت کنید و از انواع جاذبه‌های مذهبی و تفریحی آن لذت ببرید. به غیر از مجتمع کوهسر که در این مقاله به عنوان یکی از مناطق تفریحی رفاهی مشهد به آن اشاره کردیم شما می‌توانید در بهترین رستوران‌های مشهد در طرقبه و شاندیز استفاده کنید، از بازارهایی مانند پروما، کیان سنتر، الماس شرق و غیره خرید کنید و در پارک‌های وکیل آباد، کوهسنگی و... به تفریح و استراحت بپردازید.

آدرس مجموعه کوهسر

مشهد – بلوار هاشمیه – بین هاشمیه 60و62

ساعت کاری مجتمع کوهسر مشهد

از ساعت 7 صبح الی 10 شب می‌توانید از امکانات تفریحی – رفاهی کوهسر استفاده کنید.

electrical-panels...
ما را در سایت electrical-panels دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sahar بازدید : 127 تاريخ : يکشنبه 27 شهريور 1401 ساعت: 15:32

سفر به کیش می‌تواند یکی از خاطره انگیزترین سفرهایی باشد که برای شما اتفاق می‌افتد. جزیره کیش یکی از بهترین و جذاب‌ترین جزیره‌های خلیج فارس است که تفریحات زیادی داشته و علاوه بر آن دارای مکان‌های دیدنی بسیار زیبایی نیز می‌باشد.

تم پارک کیش یکی از جذاب‌ترین مکان‌هایی است که در کیش وجود دارد و زمانی که با تور کیش از تهران مسافرت می‌کنید، می‌توانید با مراجعه به آن اوقات خوشی را بگذرانید. ما در این مطلب تصمیم داریم تا شما را به صورت کامل با این پارک آشنا کنیم و بخش‌های مختلف آن را معرفی نماییم.

تم پارک کیش
معرفی تم پارک کیش
در فروردین 1400 پروژه تم پارک کیش افتتاح شد. این پارک در زمینی با مساحت هزار و پانصد متر مربع و همچنین در ساختمان نماد کیش ساخته شده است. آقای طیبی مدیر عامل این پروژه جذاب می‌باشد. او این پروژه را یکی از جدیدترین ایده‌ها در کشور می‌داند و می‌گوید تم پارک جوری ساخته شده است که تمامی کودکان در همه سنین می‌توانند از آن دیدن کنند.

با توجه به این موضوع و اینکه تفریحات بسیار زیادی در این پارک وجود دارد که کودکان می‌توانند به راحتی از آن لذت ببرند، افرادی که با تور کیش از شیراز مسافرت می‌کنند، با خیال راحت می‌توانند از این پارک دیدن نمایند.

امکانات تم پارک کیش
باید به شما بگوییم که تم پارک، یک پارک معمولی نیست و شما باید منتظر جذاب‌ترین‌ها در این پارک باشید. تم پارک سنتر دارای امکانات بسیار مختلفی است که تمامی مسافرین تور کیش از اصفهان را به خود جذب می‌کند

در این بخش تصمیم داریم تا شما را با قسمت‌های مختلف آن آشنا کنیم.

مجیک پارک یا پارک جادویی کیش
مجیک پارک یا پارک جادویی کیش
حتما شما هم دوست دارید تم پارک خطای دید را تجربه کنید و با شگفتی‌های آن رو به رو شوید. می‌توانید با مراجعه به تم پارک کیش، این موضوع را تجربه کنید.

مجموعه تم پارک کیش به عنوان یکی از بهترین و بزرگترین تم پارک با خطای دید در خاورمیانه معرفی شده است و آثار مختلفی با تنوع زیادی در آن مشاهده می‌شود.

به عنوان مثال می‌توان به دنیای بی نهایت، خانه وارونه، دنیای جاذبه، آثار شاخص، خطای دید، دنیای بلک لایت و … اشاره کرد. این تنوعی که در تم پارک وجود دارد باعث شده تا در ردیف 5 موزه تراز اول جهان قرار بگیرد.

اگر قصد دارید تا بیشتر از این با این قسمت از پارک آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید تا تعدادی از پرطرفدارترین بخش‌های آن را به شما معرفی کنیم:

اتاق 90 درجه:
زمانی که شما به این اتاق وارد می‌شوید احساس می‌کنید که روی دیوارهای اتاق راه می‌روید. طراحی اتاق 90 درجه به گونه‌ای است که شما این خطای دید را خواهید داشت.
اتاق آیینه:
اگر تا به حال در این اتاق قرار نگرفتید، مطمئن باشید که آن را در تلویزیون و فیلم‌های مختلف دیده‌اید. در این اتاق آیینه‌ها با زاوینه 30 درجه، منشوری و یا تو در تو قرار گرفته‌اند و حالت دید جذابی به شما می‌دهند و باعث می‌شوند شما نتوانید واقعیت را از تصویر داخل آیینه تشخیص دهید. این موضوع باعث می‌شود شما ساعت‌ها سرگرم پیدا کردن مسیر خروجی باشید.
پارک ژوراسیک ورلد و دراگون کیش
تجربه حضور در زمانی که دایناسورها روی کره زمین زندگی می‌کردند بسیار هیجان انگیز و جالب است. شما در تم پارک کیش می‌توانید در فضایی با حضور دایناسورهای متحرک قرار بگیرید. این دایناسورها در اندازه بزرگ ساخته شده‌اند و باید به این نکته اشاره کرد که این پارک برای اولین بار در خاورمیانه ساخته شده است.

شما در این قسمت از پارک می‌توانید دایناسورهای مختلف را به فرزندانتان معرفی کرده و اطلاعات کاملی را به آن‌ها منتقل کنید. در عین حال مطمئن باشید که این بخش برای کودکان بسیار جذاب می‌باشد.

به عنوان نمونه می‌توان به سه اژدهای بزرگ و 6 متری اشاره کرد که در این پارک ساخته شده‌اند. این دایناسورها بسیار طبیعی و بدون حتی کوچک‌ترین نقصی ساخته شده‌اند و می‌توانند علاوه بر حرکت کردن، دود و آتش را از دماغ خود خارج کرده و صدایی شبیه به صدای اژدها دارند.

موزه هنری با رویکرد جزیره کیش
هممیشه موزه جایی بوده که همه ما نسبت به آن علاقه داریم و دوست داریم بخش‌های مختلف نمایش داده شده در آن را تماشا کنیم. در تم پارک کیش نیز موزه هنری وجود دارد که قرار است در آن کارگاه‌های آموزشی و آمفی تئاتر بسیار حرفه‌ای اجرا شود.

شما می‌توانید در این موزه آثار هنری و تئاترهای بسیار جالب و سرگرم کننده را تماشا کنید.

رفت و آمد به تم پارک کیش چگونه است؟
خب حالا قصد داریم تا به یکی از سوالات مهم شما در رابطه با این پارک جواب بدهیم. خیلی از گردشگران و مسافرین در رابطه با رفت و برگشت به تم پارک سوال دارند و در مورد روش‌های رفتن به این پارک می‌پرسند.

ما قصد داریم در رابطه با این موضوع خیال شما را راحت کنیم. برای راحتی شما گردشگران عزیز، سرویس‌های رایگانی از برخی از هتل‌های کیش و در چند ایستگاه برنامه ریزی شده وجود دارند.

تنها کاری که نیاز است تا شما انجام دهید این است که ساعت رفت و برگشت این سرویس‌ها را از مدیریت هتل بپرسید و دقیقا در همان زمان حاضر باشید تا از سرویس جا نمانید.

قیمت بلیط تم پارک سنتر در کیش
همانطور که گفته شد این پارک به تازگی افتتاح شده است و به همین دلیل و برای جلب رضایت بازدیدکنندگان عزیز، تخفیف‌های روی این بلیط‌ها گذاشته شده که می‌توانید به راحتی آن را تهیه کنید.

لازم است به این موضوع اشاره کنیم که شما برای دیدن قسمت‌های مختلف این پارک نیازی به بلیط‌های جداگانه ندارید و تنها با خرید یک بلیط می‌توانید تمامی بخش‌های آن را ببینید.

علاوه بر این موارد اگر بعد از تهیه بلیط به هر دلیل تصمیم داشتید تا آن را مرجوع نمایید، می‌توانید آن را پس داده و 60 درصد از هزینه‌ای که برای خرید آن پرداخت کردید را دریافت نمایید.

نتیجه‌گیری
در این مطلب شما را به صورت کامل با تم پارک کیش به عنوان یکی از جدیدترین مکان‌های تفریحی در این جزیره آشنا کردیم و نکاتی کاربردی را در رابطه با آن بیان نمودیم. در نهایت امیدواریم از سفر خود به این جزیره دوست داشتنی لذت کافی را ببرید.

electrical-panels...
ما را در سایت electrical-panels دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sahar بازدید : 99 تاريخ : يکشنبه 27 شهريور 1401 ساعت: 15:28

همه ما سفر را دوست داریم و عموما برای رفع خستگی‌ها و دور شدن از تمامی روزمرگی‌هایی که داریم، سفر را به عنوان اولین گزینه انتخاب خواهیم کرد. حالا نکته مهمی که وجود دارد این است که کجا را انتخاب کنیم و به کجا برویم؟

یکی از گزینه‌های سفر که در ایران عموما به عنوان اولین پیشنهادات مطرح می‎شود، شهر مشهد است. مشهد یکی از شهرهای زیارتی و سیاحتی ایران است که سالانه تعداد زیادی از افراد به آن‌جا سفر می‌کنند.

به همین دلیل می‌توان شهر مشهد را به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها مدنظر گرفت. حالا اگر شما می‌خواهید به این سفر دل انگیز بروید ولی اطلاعات کافی در رابطه با آن ندارید، همراه ما باشید تا در این مطلب در رابطه با راهنمای سفر به مشهد آشنا شوید.

راهنمای کامل سفر از تبریز به مشهد
اگر شما ساکن تبریز هستید، حتما تور مشهد از تبریز را انتخاب کنید. اینگونه می‌توانید بهترین سفر را تجربه کنید و از تمامی لحظات خود بیشترین استفاده را داشته باشید. در ادامه این مطلب در رابطه با اینکه چرا انتخاب تور بهتر است، صحبت خواهیم کرد.

اطلاعات عمومی در رابطه با شهر مشهد
همانطور که در ابتدا نیز به این موضوع اشاره کردیم، شهر مشهد به عنوان قطب گردشگری در شرق ایران شناخته می‌شود. این لقبی که به این شهر داده شده است به هیچ عنوان بی‌دلیل نیست و گردشگرانی که به این شهر سفر کرده‌اند حتما آن را تایید خواهند کرد.

این شهر دارای هتل‌ها، مهمان‌سرها متنوع و بسیار راحتی است که هر مسافری می‌تواند بدون داشتن دغدغه یکی از بهترین‌ها را با توجه به بودجه‌ای که در دست دارد، انتخاب نماید. مکان‌های دیدنی این شهر کم نیست و از همه مهم‌تر وجود بارگاه نورانی و پر برکت امام هشتم حضرت ثامن الحجج (ع) باعث شده تا تعداد مسافرینی که سالیانه به این شهر سفر می‌کنند، کم نباشد.

این نکته لازم به ذکر است که مسافرین این شهر تنها از ایران نیستند و تعداد زیادی از آن‌ها از کشورهای دیگر به مشهد مسافرت می‌کنند. البته بازهم تعداد افرادی که از تهران به مشهد میایند بسیار زیاد است و به همین دلیل تور مشهد از تهران به عنوان یکی از شلوغ‌ترین تورها شناخته می‌شود.

شهر مشهد در شمال شرقی ایران قرار دارد و بعد از پایخت ایران (تهران) بزرگترین شهر ایران بوده و دارای بیش از 3 میلیون نفر جمعیت ساکن است. باید به این نکته اشاره کنیم که این شهر در سال حدود 30 میلیون گردشگر ایرانی و خارجی داشته و به همین دلیل یکی از پرطرفدارترین شهرهای کشور ایران محسوب می‌شود.

آب و هوای مشهد
یکی از موضوعاتی که باید هنگام سفر به مشهد در رابطه با آن اطلاعات کافی داشته باشید، آب و هوای مشهد است. شما دقیقا باید بدانید که چه زمانی برای رفتن به این شهر مناسب بوده و دقیقا زمانی که مسافرت خود را آغاز می‌کنید باید چه پوششی داشته باشید.

آب و هوای این شهر تحت تاثیر موضوعات مختلفی است. از طرفی که مشهد تا نیشابور امتداد پیدا می‌کند، دارای آب و هوای سرد و خشک می‌باشد. قسمت دیگری از آن که به قوچان می‌رسد تحت تاثیر ارتفاعات دارای آب و هوای نیمه خشک و سرد بوده و در نهایت قسمت‌های دامنه کوه‌ها و ارتفاعات بینالود و هزار مسجد دارای آب و هوای مرطوب می‌باشند.

به دلیل وجود پراکندگی در آب و هوای مشهد حتما قبل از حرکت وضعیت آن را چک نمایید. در فصل بهار، شهر مشهد شلوغ‌ترین روزهای خود را می‌گذراند. در این زمان اگر به مشهد بروید آب و هوای مطبوعی را تجربه می‌کنید که می‌توان گفت در زمان‌هایی سرد می‌شود. حتما چند دست لباس زمستانی نیز همراه داشته باشید.

در تابستان هوای مشهد به شدت گرم است و دمای هوا طوری افزایش پیدا می‌کند که ممکن است نتوانید آن را تحمل کنید. اگر نمی‌توانید این هوا را تحمل کنید، فصل دیگری را برای مسافرت انتخاب کنید.

یکی از بهترین فصل‌ها برای سفر به مشهد، پاییز است. در این فصل هنوز سرمای شدید در مشهد آغاز نشده و هوا دیگر به گرمی تابستان نیست. ولی در زمستان هوای سرد و سوزان این شهر آغاز می‌شود. ممکن است شما باران یا برف را نبینید ولی سرمایی به اندازه روزهای برفی تجربه خواهید کرد. حتی پیش آمده که دمای هوا به منفی 20 درجه نیز رسیده باشد ولی برای افرادی که در تبریز زندگی می‎کنند این هوا خیلی سرد نیست و به راحتی می‌توانند آن را تحمل کنند.

با تور به مشهد برویم یا به صورت شخصی؟
حالا که به صورت عمومی با شهر مشهد و آب و هوای آن آشنا شدید، در رابطه با این موضوع صحبت خواهیم کرد که آیا سفر با تور بهتر است یا به صورت شخصی؟

اگر شما بخواهید به صورت شخصی از تبریز به مشهد بیایید، باید مقدمات زیادی را فراهم کنید. در ابتدا باید زمان سفر خود را انتخاب کنید و بعد از آن برای خرید بلیط اقدام نمایید. باید شرکت‌ها و پروازهای مختلف را بررسی کنید و بعد از آن با توجه به زمان و بودجه‌ای که دارید، یکی را انتخاب کنید.

در مرحله بعد باید هتل مناسبی را انتخاب کنید و اتاق رزرو کنید. به این نکته توجه کنید ممکن است هنگامی که شما قصد دارید اتاق رزرو کنید، اتاق‌ها پر باشد. پس باید تحقیقات درستی انجام دهید تا با مشکل مواجه نشوید چراکه با توجه به تعداد بالای مسافران، هتل‌های این شهر خیلی زود پر می‌شوند.

در آخر نیز باید برنامه سفر را به خوبی تنظیم کنید تا بتوانید از تمامی لحظات سفر به خوبی استفاده کنید.

اگر شما بخواهید با تور به مشهد بروید، تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که با توجه به زمان سفر و همچنین بودجه‌ای که دارید، یک تور انتخاب کنید و بعد از بررسی ویژگی‌های مختلف آن، هزینه را پرداخت کرده و از سفر خود لذت ببرید.

لازم به ذکر است که با انتخاب تور شهر مشهد قطعا هزینه کمتری را پرداخت خواهید کرد چرا که آژانس‌های مسافرتی مانند همسفرها باتوجه به تجربه‌ای که دارند، بهترین‌ها را با کمترین قیمت انتخاب می‌کنند. شما دیگر لازم نیست نگران برنامه‌های سفر و رزرو هتل و همچنین بلیط هواپیما باشید و با خیال راحت از سفر لذت خواهید برد.

electrical-panels...
ما را در سایت electrical-panels دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sahar بازدید : 92 تاريخ : يکشنبه 27 شهريور 1401 ساعت: 15:23

یکی از مراسم‌هایی که در حرم مطهر برگزار می‌شود، مراسم نقاره زنی است و نمی‌توانید کسی را پیدا کنید که از این نوا لذت نبرد. نقاره زنی در حرم امام رضا (ع) پیش از طلوع و غروب خورشید انجام می‌شود. در صورتی که با تور مشهد از تهران به زیارت امام رضا رفته‌اید پیشنهاد ما به شما این است که قبل از اذان صبح یا عصر در حرم باشید تا یکی از بهترین تجربه‌های خود را بدست بیاورید و با این موسیقی زیبا روح‌تان را تازه نمایید. در ادامه می‌خواهید به تاریخچه نقاره زنی بپردازیم.

نقاره زنی

تاریخچه نقاره زنی

در واقع تاریخ شروع نقاره زنی مشخص نیست و کسی نمی‌داند از چه زمانی این رسم شروع شده است. در مدارک و اسنادی که وجود دارد تنها به وجود این رسم حتی قبل از قرن دهم اشاره می‌شود. مستند این ادعا در کتاب مهمان نامه بخارا از سلطان ماوراء النهر اثر محمد شیبانی وجود دارد. داستان به این صورت نقل می‌شود که محمد شیبانی قصد می‌کند با جمعی از خدم و حشم خودش در زمان نقاره زنی به حرم امام رضا (ع) برود. در واقع این بخش از کتاب نشان می‌دهد در قرن نهم و دهم نیز رسم نقاره زنی وجود داشته است.

دلیل رسم نقاره زنی

همانطور که پیش تر گفتیم قبل از طلوع و غروب خورشید متصدیانی در حرم مشغول به زدن نقاره‌ها می‌شوند. البته این رسم تنها به زمان طلوع و غروب ختم نمی‌شود بلکه در زمان‌هایی که می‌خواهند خبر شادی آوری را به مردم اطلاع دهند نیز، نقاره‌ها را به صدا در می‌آورند. برخی دیگر از مواردی که شما می‌توانید صدای نقاره‌ها را در حرم امام رضا (ع) بشنوید، در شب‌های میلاد معصومین، عید فطر، عید قربان، لحظه تحویل سال نو میلادی و... است. نقاره زنی نشانی از شادی و سرور است؛ بنابراین شما در ایام محرم و صفر هیچگاه صدای نقاره‌ها را نمی‌شنوید.

زمان اجرای نقاره زنی

ما پیش از این هم اشاره کردیم که نقاره نوازی 20 دقیقه پیش از طلوع و غروب و یا برای بشارت شادی انجام می‌شود. اما به غیر از این موارد هم پیش می‌آید که اگر شما با تور مشهد از تبریز به حرم بیایید ممکن است صدای نقاره‌ها را بشنوید که ما در ادامه اشاره می‌کنیم.

زمان شفای مریضی در حرم

در شب میلاد معصومین

در شب جشن‌های مهم و مذهبی

در زمان تحویل سال شمسی

در ماه مبارک رمضان

نقاره زنی سلام در روزهای سلام خاص

در روز ولادت امام رضا (ع)

ابزار نقاره زنی

نقاره زنی به وسیله دو ساز طبل و کرنا انجام می‌شود. نقاره زن‌ها که به آن‌ها نوبت زن هم گفته می‌شود بر طبل‌ها می‌کوبند و بر کرناها می‌دمند تا طلوع و غروب خورشید را اطلاع دهند. نقاره زنی با چهار نوع متفاوت از طبل انجام می‌شود که یکی از آن‌ها به نام طبل سرچاشنی طبل اصلی است و در تمام مدت همراهی کرناها را می‌کند. این طبل صدای زیری از خود تولید می‌کند و جنس آن از چدن است.

نقاره زنی

باقی سه طبل از مس ساخته می‌شوند و به نوبت نواخته می‌شوند. کرناها با طول 100 تا 120 سانتی متر توسط نقاره زن‌ها نواخته می‌شوند و ذکری را ادا می‌کنند. جنس کرنا عموما از مس یا برنج است و در مشهد ساخته می‌شود.

محل نقاره زنی

نقاره زنی توسط افراد مسئول این کار در حرم مطهر در بلندی انجام می‌گیرد. در واقع نقاره زن‌ها در بالای صحن انقلاب بر طبل‌ها می‌کوبند و در شیپورها می‌دمند. شما در هر کجای حرم رضوی باشید می‌توانید صدای نقاره زنی را شنیده و نقاره زن‌ها را مشاهده کنید.

تاریخچه نقاره خانه

محل دقیق نقاره خانه در زمان قاجار مشخص نیست و در واقع تنها می‌دانیم که در غرب یا شرق گنبد نقاره زن ها می‌ایستادند و نقاره زنی می‌کردند. ساخت نقاره خانه امروزی از همان زمان قاجار آغاز شده و قوام الملک کسی بوده که اجرای آن را به پایان رسانده است. در سال 1338 ساختمان نقاره خانه به طور کل تخریب و مجددا ساخته شد؛ زیرا ساختمان سابق فرسوده شده بود و دیگر کارایی نداشت.

مهندس قهرمانی و احمد بیوکی ناظران ساختمان جدید بودند. البته در مدت بازسازی و ساخت مجدد نقاره خانه، نقاره زن‌ها در مجاورت برج ساعت بالای ایوان غربی این رسم دیرینه را اجرا می‌کردند. از سال 1346 که معماری نقاره خانه به پایان رسید تا به امروز تغییر مکان نداشته و تنها هر چند سال یکبار معماران به مرمت این محل می‌پردازند.

گروه نقاره زنی

یک گروه 7 نفره مسئولیت نقاره زنی را بر عهده دارند که 3 نفر از آن‌ها بر طبل می‌کوبند و باقی 4 نفر مشغول نواختن شیپورها هستند. گاهی مواقع نیز 11 نفر این کار را انجام می‌دهند و هر کدام به نوبت سازهای خود را به صدا در می‌آورند و روح شما را تلطیف می‌کنند.

جالب است بدانید نوایی که از شیپورها یا همان کرناها خارج می‌شود با ذکر همراه است و امام رضا (ع) را مخاطب قرار می‌دهند و عاشقانه و بی تکلف سخنانی را بیان می‌کنند و در واقع ذکر امام هشتم را می‌گویند. اما طبل‌ها ذکر خاصی را ادا نمی‌کنند و در واقع تنها زیر صدایی و همراهی کرناها را می‌کنند. در ذکرهایی که با کرناها نواخته می‌شود درخواست یاری و کمک و همراهی از امام رضا (ع) بیان می‌گردد.

electrical-panels...
ما را در سایت electrical-panels دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sahar بازدید : 130 تاريخ : يکشنبه 27 شهريور 1401 ساعت: 15:19

شما نمی‌توانید کسی را بیابید که دوست نداشته باشد غذای حضرت را امتحان کند. زائران و مجاوران حرم، هم برای طعم بی نظیر غذای امام رضا و هم برای متبرک بودن آن مشتاق دریافت آن هستند. سابقا برای دریافت فیش غذای حرم امام رضا (ع) شما می‌توانستید از روش‌های متفاوتی استفاده کنید اما در حال حاضر برای این کار اپلیکیشنی طراحی شده به نام نسیم رضوان که ما در این مقاله به بررسی روش رزرو فیش غذا در این اپلیکیشن می‌پردازیم.

مهمانسرا امام رضا

همانطور که گفتیم قبلا ممکن بود از راه‌های زیادی شما فیش غذای حضرت را دریافت کنید. امکان داشت در فرودگاه، هتل یا به صورت اتفاقی در خود حرم نیز توفیق استفاده از غذای امام رضا (ع) نصیب شما بشود. اما این نوع از تقسیم کردن فیش جوابگوی زوار نبود، در نتیجه امروزه با دیجیتالی شدن اقدامات دریافت فیش، این اقدام سازمان یافته‌تر انجام می‌شود.

این روش برای عادلانه‌تر توزیع شدن غذا در بین افراد انجام می‌شود. به این صورت که دعوت نامه به صورت الکترونیکی ارسال می‌شود و ظرفیت دریافت برای هر نفر در سال محدود است. در نتیجه این امکان فراهم است که زائرین و همسایگان امام رضا (ع) همگی از غذای حضرت استفاده کنند. در صورتی که شما با تور مشهد از تهران به حرم سفر کرده‌اید و مایل به خوردن غذای متبرکه حضرت هستید، می‌توانید از طریق مراحل زیر اقدام به دریافت فیش کنید.

مراحل رزرو غذای حرم امام رضا (ع)
ابتدا باید اپلیکیشن نسیم رضوان را در تلفن همراه خود دانلود کنید. این کار هم از طریق وب سایت نسیم رضوان به آدرس و هم از طریق مراجعه به برنامه کافه بازار در تلفن همراه اندرویدی شما ممکن است.

در ادامه این نرم افزار را نصب کنید.

سپس شماره تلفن خود را در نرم افزار وارد کنید و منتظر پیامک ارسالی جهت دریافت کد تایید بمانید.

بعد از آن به بخش مهمانسرا در اپلیکیشن بروید.

از طریق گزینه پیش ثبت نام می‌توانید در خواست خود را ثبت کنید.

در صورتی که شما به عنوان منتخب دریافت غذا شناخته شوید و به شما اطلاع رسانی شود، می‌توانید تاریخ و وعده غذایی مد نظر خود را از داخل اپلیکیشن مشخص کنید.

پس از آن باید کد ملی خودتان و 3 نفر از همراهانتان را وارد کنید.

در آخر اطلاعات وارد شده را تایید کنید.

از بخش سوابق اپلیکیشن می‌توانید در صورت فراموشی اطلاعات رزرو خود را بازبینی کنید.

در صورتی که تمام مراحل با موفقیت انجام شد؛ کافی است در تاریخ و ساعت انتخابی با در دست داشتن مدرک شناسایی و به همراهی عزیزانتان که کد ملی‌شان را ثبت کرده‌اید، به دفتر نعیم رضوان در صحن غدیر مراجعه کنید و ژتون غذای خود را دریافت نمایید.

پس از آن باید به مهمانسرای صحن غدیر مراجعه کنید و با نشان دادن کاغذهای ژتون خود، غذای متبرک دریافت کنید و یا اینکه در همان سالن مهمانسرا میل کنید.

غذای امام رضا

نکات مهم در هنگام انجام مراحل رزرو غذای امام رضا (ع)
اگر شما هم مسافرید و با تور مشهد از تبریز به زیارت آمده‌اید خوب است به برخی نکات توجه کنید تا در پروسه دریافت غذا دچار مشکل نشوید و یا سوالی برای شما ایجاد نشود.

شما می‌توانید با وارد کردن شماره تماس‌های مختلف در ابتدای ورود به نرم افزار شانس خود را در دریافت نوبت غذا بیشتر کنید.

در صورتی که با کد ملی خود موفق به دریافت غذای حضرت شده باشید، برای مدت سه سال دیگر نمی‌توانید جهت دریافت غذا اقدام کنید. در واقع هر کد ملی هر سه سال یکبار می‌تواند شانس دریافت غذای امام را داشته باشد.

شما می‌توانید همه روزه از ساعت 8 تا 18 پیش ثبت نام خود را در بخش مهمانسرای نرم افزار انجام دهید. پس از آن بر اساس ظرفیت مهمانسرا منتخب می‌شوید.

در صورتی که شما منتخب نشدید لازم است تا در روز بعد و در همان ساعت 8 تا 18 مجدد اقدام به پیش ثبت نام کنید.

ساعت کار دفتر نعیم رضوان جهت مراجعه حضوری و دریافت ژتون هر روز ساعت 7 الی 21 است.

زائران غیر ایرانی نیز می‌توانند همانند ایرانیان به انجام مراحل بپردازند؛ تنها کافی است برای ارائه مدرک شناسایی، پاسپورت خود را همراه داشته باشند.

افرادی که کارت ایثارگری و یا بنیاد شهید دارند می‌توانند بدون شرکت در قرعه کشی به تعداد 5 نفر ژتون غذا دریافت کنند.

افرادی که کارت بهزیستی دارند می‌توانند به دفتر نعیم رضوان مراجعه کنند و ژتون خود را دریافت کنند.

اگر شما زائر گرامی بخواهید نذوراتی به حرم امام رضا (ع) اهدا کنید؛ به ازای هر 300 هزار تومان یک ژتون غذا نیز دریافت خواهید کرد.

زائرانی که کارت طلاب علوم دینی دارند و در مشهد اقامت نمی‌کنند نیز می‌توانند با مراجعه به هتل ولایت ژتون غذای خود را دریافت کنند.

سخن پایانی
زائران و مجاوران حرم اعتقاد قلبی به متبرک و شفا بخش بودن غذای حرم امام رضا (ع) دارند به همین علت بسیار مشتاق به دریافت غذای حضرت هستند. ما در این مقاله به شما راه دریافت غذا از مهمانسرای حرم مطهر را توضیح دادیم.

electrical-panels...
ما را در سایت electrical-panels دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sahar بازدید : 110 تاريخ : يکشنبه 27 شهريور 1401 ساعت: 15:13

مکان‌های دیدنی متعددی در داخل شهر مشهد و حومه آن وجود دارد؛ در صورتی که عموما مردم تنها برای زیارت امام رضا (ع) به مشهد سفر می‌کنند و از این مکان‌ها بی اطلاع هستند. اگر با تور مشهد از تهران به این شهر سفر می‌کنید خوب است این مقاله را بخوانید تا از مناطق و طبیعت بکر اطراف مشهد با خبر شوید. ما در این مقاله چندین منطقه مناسب کمپینگ در اطراف مشهد را به شما معرفی خواهیم کرد.

کنگ

رودخانه کنگ
کنگ روستایی در 20 کیلومتری غرب طرقبه است که طبیعت بسیار زیبایی دارد. وجود دره‌ای سرسبز و رودخانه‌ای پرآب در این روستا به زیبایی آن افزوده است. دره کنگ یکی از بهترین مکان‌های کمپینگ در اطراف شهر مشهد می‌باشد که همواره مورد توجه گردشگران و دوست داران طبیعت بوده است. در مسیر رودخانه کنگ شما به آبشارهای متعدد و شگفت انگیزی بر می‌خورید که به شدت زیبا و چشم نواز است. اگر بخواهید از مکان دقیق این آبشار مطلع شوید، کافی است به سمت 5 کیلومتری جنوب غرب روستای کنگ سفر کنید.

برای کمپ کردن شما نیاز دارید در مورد برخی موارد مهم مانند امکانات مکانی که می‌خواهید کمپ کنید، آب و هوای آن و برخی موارد دیگر اطلاع داشته باشید. اگر بخواهیم در مورد آب و هوای دره و رودخانه کمپ بگوییم؛ باید بدانید که اغلب دمای هوا در این منطقه به دلیل وجود کوه و عدم وقوع بادهای خشک، حدودا 4 درجه از شهر مشهد خنک‌تر است. همچنین ییلاقی بودن روستای کنگ باعث شده تا بهترین زمان برای کمپ کردن در این منطقه بهار و تابستان باشد.

وجود درختان زیاد موجب می‌شود که در فصل بهار با سرسبز شدن مجدد درختان و شکوفه‌های بهاری شاهد طبیعتی بسیار زیبا در روستای کنگ باشید. با این وجود فصل تابستان می‌تواند هوای بسیار ایده آل‌تر در عین حال محیط سرسبزی‌تری را به نسبت بقیه فصول داشته باشد تا شما نهایت لذت را از کمپ کردن در اطراف شهر مشهد خصوصا در این روستای زیبا داشته باشید.

برای رسیدن به روستای کنگ باید از مشهد به سمت طرقبه بروید و پس از گذر از روستای نغندر شما به کنگ می‌رسید. این روستا ترکیبی از کوه و دره و رودخانه است که همین مسئله زیبایی آن را دو چندان می‌کند.

ییلاق شاندیز

ییلاق شاندیز
یکی دیگر از مکان‌های کمپینگ در اطراف مشهد، شهر شاندیز است که به واسطه غذای آن خصوصا شیشلیک حتما اسم این شهر به گوشتان خورده است. برای تجربه شیشلیک شاندیز که شهرت جهانی دارد کافی است با تور مشهد از تبریز به اینجا بیایید و علاوه بر زیارت و تفریح، غذای متفاوت خوشمزه شهر مشهد را نیز تجربه کنید. شهر شاندیز مکان‌های دیدنی زیادی دارد که ما در اینجا برخی از آنها را ذکر می‌کنیم.

مسجد تاریخی شهر شاندیز

پارک جنگلی شاندیز

مجموعه تفریحی پدیده شاندیز

روستاهای زشک، ابرده و غیره

ییلاق طرقبه
ییلاقات شهر طرقبه که در دامنه رشته کوه بینالود واقع شده، دارای دره‌های زیبایی است که ما در این مقاله به چند مورد آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

دره مایان

دره دهبار

دره جاغرق

و غیره.

باغ وحش، مجموعه سوارکاری ارشار، بازار بعثت، پیست اتومبیل و موتور، سد چالیدره، رستوران‌های طرقبه و... از دیگر جاذبه‌های شهر طرقبه محسوب می‌شود. اگر قصد بازدید از طرقبه را داشتید، بند گلستان و روستای نغندر را فراموش نکنید.

روستای بوژان
این روستا در 20 کیلومتری شمال شرق شهر نیشابور و دامنه جنوبی رشته کوه‌های بینالود واقع شده که یکی از جاذبه‌های اطراف مشهد است. این روستا یکی از بهترین مکان ها برای کمپ در اطراف مشهد است زیرا دارای طبیعت بکر و زیبا و آب و هوای بسیار خوبی است. دلیل آب و هوای بسیار خوب این منطقه در ارتفاع قرار داشتن روستای بوژان است. اگر در تابستان از گرمای مشهد و یا سایر شهرها کلافه شده‌اید می‌توانید در بوژان کمپ کنید و از هوای بسیار خنک آن لذت ببرید.

معماری این شهر بسیار زیبا و پلکانی است. به همین علت نیز این روستا را ماسوله نیشابور می‌دانند. فارق از این جاذبه‌ها، روستای بوژان دارای رودخانه و آبشارهای کوچک و بزرگی است. رودخانه بوژان حدودا 10 کیلومتر ادامه پیدا می‌کند. علاوه بر خود روستای بوژان، مناطق درگیری هم اطراف آن وجود دارد که از بهترین مناطق کمپینگ در اطراف مشهد حساب می‌شوند.

ارتکند
ییلاق ارتکند در کلات نادری واقع شده و منطقه ای گسترده شامل کوه، جنگل، آبشار، رودخانه و طبیعتی بسیار دیدنی است. آبشار ارتکند یکی از معروف ترین آبشارهای استان خراسان و یکی از محل‌های مناسب جهت کمپ زدن در اطراف مشهد است. مسیر رسیدن به این منطقه زیبا از راه روستای سررود است و زمانی که از روستا رد شوید باید مسیر فرعی و خاکی را در حدود 2 ساعت پیاده روی کنید تا به آبشار ارتکند برسید. پیاده روی در این مسیر می‌تواند موقعیت دیدن مجموعه‌های پرورش ماهی و شالیزارهای برنج را برای شما فراهم کند.

سخن پایانی
در این مقاله ما بخشی از مناطق گردشگری و کمپینگ در اطراف مشهد را به شما معرفی کردیم. امیدواریم با زدن کمپ در اطراف مشهد لحظات فوق العاده‌ای را در کنار دوستان و خانواده خود تجربه کنید.

electrical-panels...
ما را در سایت electrical-panels دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sahar بازدید : 145 تاريخ : يکشنبه 27 شهريور 1401 ساعت: 15:09

سفر به کیش می‌تواند از خاطره انگیزترین سفرهای زندگی شما به حساب بیاید. جزیره زیبای کیش علاوه بر امکانات ویژه، دریا و ساحل بکرش دارای تفریحات بسیار متنوع و جذابی است که می‌تواند به عنوان جایگزینی برای سفرهای پر هزینه خارج از کشور محسوب شود. اگر شما هم قصد سفر به این جزیره دیدنی در خلیج فارس را با تور کیش از تهران دارید، خوب است برخ نکات را مد نظر داشته باشید تا سفر خود را به بهترین نحو انجام دهید.

 


نکات مهم سفر به کیش از تهران

در ادامه به بررسی برخی نکاتی که باید در زمان سفر خود به جزیره کیش مد نظر داشته باشید می‌پردازیم.

 


تور کیش از تهران

 


آب و هوای کیش از نکات مهم سفر

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای برنامه ریزی سفر خود به کیش باید مد نظر داشته باشید، آب و هوای آن است. داشتن رطوبت در جزیره کاملا طبیعی است؛ اما این رطوبت و گرما در فصل تابستان افزایش چشمگیری دارد و ممکن است شما را اذیت کند. سفر به کیش در فصل‌های خنک سال مانند پاییز و زمستان بسیار دلچسب‌تر خواهد بود؛ زیرا گرما شما را اذیت نمی‌کند و از طرفی سرما نیز تا حدی زیاد نیست که موجب کنسل شدن برنامه‌های شما بشود.

 


پیشنهاد ما به شما تجربه سفر به کیش در فصل پاییز است. در این فصل جزیره آب و هوای بسیار خوبی دارد و به دلیل آغاز سال تحصیلی جدید جزیره بسیار خلوت است و شما می‌توانید به راحتی و در آرامش به تفریح و گردش بپردازید.

 


اما در فصل تابستان به دلیل گرمای زیاد ممکن است مریض شوید و یا به دلیل شلوغی زیاد جزیره امکان استفاده شما از خیلی تفریحات آبی و غیره محدود شود. همچنین در این فصل به دلیل ازدیاد گردشگران عموما هزینه استفاده از امکانات و یا خرید در کیش بالاتر است. این نکات را در زمان سفر به کیش از تهران خوب است مد نظر داشته باشید تا بهترین زمان برای سفر را متناسب با انتظارات خودتان انتخاب کنید.

 


هزینه‌های سفر به کیش از تهران

برای سفر به کیش از تهران شما چندین راه را می‌توانید انتخاب کنید؛ سفر با خودرو خودتان، سفر با تورهای مختلف، سفر شخصی با هواپیما و یا حتی قطار از جمله این راه‌ها هستند. اما به صورت کلی شما باید هزینه رفت و برگشت، اقامت، غذا، خرید و استفاده از امکانات تفریحی جزیره کیش را به عنوان مخارج اصلی خود در نظر بگیرید.

 


اگر بخواهید با هواپیما سفر کنید باید بدانید هزینه بلیط رفت و برگشت بستگی به زمانی دارد که شما می‌خواهید سفر کنید. این هزینه می‌تواند بسیار متغیر باشد. درصورتی که بخواهید قیمت بلیط قیمت مناسب تهیه کنید بهتر است در ایام تعطیلی، آخر هفته‌ها و تابستان‌ها سفر نکنید. این موارد برای تهیه محل اقامتتان نیز صادق است. عموما هتل‌ها در زمان‌هایی که مسافر کمتر باشد اتاق‌های خود را با تخفیفات خوبی به شما ارائه می‌کنند. هزینه سفر نیز یکی از نکات مهم سفر به کیش از تهران است.

 


غذاهای محلی؛ نکته دیگر در مورد سفر به کیش از تهران

در سفر تهیه غذا و تجربه غذای محلی از جمله نکاتی است که بهتر از مد نظر داشته باشید. همیشه تجربه طعم غذاهای اصیل هر منطقه لذتی باور نکردنی برای شما خواهد داشت. چندین نوع غذای محلی خوشمزه را که در کیش می‌توانید تجربه کنید، در ادامه معرفی خواهیم کرد.

 


مرگوگ

در انواع رستوران های محلی کیش می‌توانید این غذا را با نام مرگوگ یا مرقوق بیابید و از خوردن آن لذت ببرید. گوشت و سبزیجات مواد اولیه اصلی این غذا محسوب می‌شوند؛ اما برخی دیگر از مواد غذایی مانند بادمجان، گوجه فرنگی، سیب زمینی و سیر نیز در این غذای محبوب محلی استفاده می‌شود. جالب است بدانید که طعم دهنده‌ها و ادویه‌های این غذا را به صورت جداگانه آماده می‌کنند و پس از آن مخلوطش می‌کنند.

 


محمر

یک غذای شیرین محلی که لذت تجربه‌ی آن را افرادی که عاشق غذاهای شیرین مانند فسنجون و... هستند متوجه خواهند شد. ماهی که یکی از اصلی ترین عناصر غذای محلی در جنوب است را اگر در کنار برنجی شیرین مزه برای شما سرو کنند نامش محمر است. این غذا طعمی بسیار متفاوت دارد که شما می‌توانید در جزیره کیش و در رستوران‌های محلی آن تجربه کنید.

 


مضروبه

همانطور که بالا هم گفتیم، ماهی یکی از مهم‌ترین غذاهای محلی جنوب است. در مضروبه نیز شما می‌توانید طعم ماهی کبابی را در کنار سیر و سبزیجات بچشید و از سایر ادویه‌جات مانند فلفل و زنجبیل در این غذا لذت ببرید. این یک غذای اصیل جنوبی است که شما با چشیدن طعم تندی آن کاملا خود را در خلیج فارس و در میان مردم خونگرم جنوبی احساس خواهید کرد.

 


سمک مشوی

از دیگر انواع ماهی که طعم اصیل آن را فقط در جنوب می‌توانید تجربه کنید، سمک مشوی است. این غذا با استفاده از ادویه‌های عربی مخصوص خود بسیار طعم خاصی دارد که احتمالا در کمتر غذایی آن را مزه کرده‌اید.

electrical-panels...
ما را در سایت electrical-panels دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sahar بازدید : 158 تاريخ : يکشنبه 27 شهريور 1401 ساعت: 15:02

اگر شما هم علاقه‌مند هستید به مشهد سفر کنید و به زیارت و سیاحت در این شهر بپردازید، پیدا کردن محلی برای اقامت از مهم‌ترین تصمیمات شما خواهد بود. به دلیل بالا بودن هزینه هتل‌ها در مشهد اگر شما هم مایل به استفاده از مهمان‌سراها و مسافرخانه‌ها با قیمت مناسب‌تری هستید در ادامه همراه ما باشید تا بهترین مسافرخانه‌های مشهد را به شما معرفی کنیم.

 

 

هتل آپارتمان تفتان

در صورتی که اولین هدف شما از سفر به مشهد زیارت امام رضا (ع) باشد، انتخاب محل اقامتی در نزدیکی حرم یک مزیت محسوب می‌شود. هتل آپارتمان تفتان واقع در خیابان امام رضا 1 است که فاصله بسیار کمی با حرم دارد. از این مهمان پذیر تا حرم تنها 10 دقیقه پیاده‌روی لازم است به همین دلیل هم شما می‌توانید به راحتی خود را هر زمان که بخواهید به حرم مطهر برسانید. همچنین اگر بخواهید به مراکز خرید دسترسی داشته باشید هم مکانیت این مهمانسرا بسیار مناسب شما خواهد بود. یخچال، گاز، تلویزیون و… از مزایای این هتل آپارتمان است.

 

آدرس: میدان بیت المقدس – کوچه نخود بریزها – پلاک 129

 

شماره تماس: 32223647

 

هتل آپارتمان هدایت

هتل آپارتمان 1 ستاره هدایت در 6 طبقه و نزدیک به حرم ساخته شده است. این هتل آپارتمان دارای پارکینگ اختصاصی است تا در صورتی که با خودروی شخصی سفر کرده‌اید نگران جای پارک خودروی خود نباشید. اما فاصله کم این مهمانسرا تا هتل به شما این امکان را می‌دهد تا در صورتی که با تور مشهد از تهران به این شهر سفر کرده‌اید و ماشین همراه ندارید، بدون نیاز به خودرو و تحمل ترافیک همیشگی اطراف حرم به زیارت بپردازید. از جمله امکانات هتل آپارتمان هدایت می‌توان به یخچال، گاز، تلویزیون، بخاری و… اشاره کرد.

 

آدرس: مشهد – خیابان آخوند خراسانی – آخوند خراسانی 28

 

شماره تماس: 09023334468

 

هتل آپارتمان هورام

این مجموعه در سال 1391 افتتاح شده و در حال حاضر ارائه دهنده خدمات به زائران امام رضا (ع) است. برای رسیدن به حرم کافی است 5 دقیقه مسافت را با خودرو طی کنید و به راحتی به زیارت بپردازید. این هتل علاوه بر فاصله کم با حرم مطهر، مسافت کمی هم با بازارهای معروف در منطقه حرم دارد که می‌توانید برای خرید سوغاتی به آن‌ها مراجعه کنید.

 

 

آدرس: خیابان امام رضا – چهار راه دانش

 

شماره تماس: 05138211556

 

هتل آپارتمان قصر نوین

این هتل آپارتمان از مهمانسراهایی است که نوساز محسوب می‌شود و امکانات رفاهی مناسبی دارد. در صورتی که شما بخواهید هزینه‌های زیاد هتل‌ها را متحمل نشوید و با این حال از امکانات بیشتری برخوردار باشید، خوب است که هتل آپارتمان قصر نوین را در نظر داشته باشید. این مهمان پذیر علاوه بر نزدیکی به حرم مزایای دیگری مانند تلویزیون، یخچال، گاز، سیستم سرمایش گرمایش مناسب، سرویس ایرانی و فرنگی، اینترنت و… را نیز دارد.

 

آدرس: مشهد – خیابان امام رضا – بین امام رضا 9 و 11

 

شماره تماس: 05138426161

 

سوییت غروی

فاصله این سوئیت از حرم تنها 5 دقیقه با ماشین است. اگر می‌خواهید برای عزیزان خود از مشهد سوغاتی تهیه کنید می‌توانید به بازار رضا، بازار 17 شهریور و غیره بروید و خرید خود را با قیمت مناسب انجام دهید. خوب است بدانید مزیت دیگر سوییت غروی نزدیکی به این بازارهاست. امکانات این سوئیت شامل؛ تلویزیون، گاز، سرویس بهداشتی و… می‌باشد.

 

آدرس: مشهد – امام رضا 5 –سرشور

 

شماره تماس: 09105541626

 

سوییت عرفایی

سوییت عرفایی مناسب کسانی است که می‌خواهند تجربه سفری دسته جمعی را به مشهد داشته باشند اما در عین حال هزینه‌های سنگین اقامت در هتل را نداشته باشند. فاصله این سوئیت تا حرم 3-5 دقیقه با ماشین است که به راحتی می‌توانید در هر ساعت شبانه روز به زیارت امام رضا (ع) بروید. برخی از امکانات سوئیت عرفایی شامل گاز، یخچال، امکانات پخت و پز، مبلمان و… می‌شود.

 

آدرس: مشهد – خیابان آخوند خراسانی

 

شماره تماس: 05137279091

 

مهمان‌پذیر نوید

این مسافرخانه در خیابان طبرسی قرار دارد و مناسب افرادی است که با تور مشهد از تبریز به این شهر آمده‌اند و می‌خواهند سفر زیارتی و در عین حال اقتصادی را تجربه کنند. اتاق‌های مسافرخانه نوید بین 1 تا 3 خواب دارند که شما می‌توانید به همراه خانواده در آن اقامت کنید. فاصله مهمان پذیر نوید تا حرم تنها 10 دقیقه است؛ بنابراین شما نیازی به استفاده از خودرو ندارید. آشپزخانه، تلویزیون، سرویس بهداشتی، تجهیزات پخت و پز و… از جمله امکانات این مهمان‌پذیر است.

 

آدرس: مشهد – خیابان طبرسی

 

شماره تماس: 5132250767

 

سوییت ربانی

سوییت ربانی در سال 1391 در خیابان امام رضا 5 افتتاح شد. این سوییت بسیار نزدیک به حرم واقع شده و تنها 6 دقیقه پیاده روی برای رسیدن به حرم مطهر لازم است. همچنین شما برای صرف غذا می‌توانید به رستوران همین مسافرخانه مراجعه کنید. یخچال، گاز، تلویزیون، اینترنت، تهویه مطبوع برخی از امکانات سوئیت ربانی است.

 

آدرس: مشهد – خیابان امام رضا – امام رضا 5 – چهنو 6

 

شماره تماس: 05138211556

electrical-panels...
ما را در سایت electrical-panels دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sahar بازدید : 177 تاريخ : يکشنبه 27 شهريور 1401 ساعت: 14:50

از برجسته‌ترین ویژگی‌های ائمه پاکی و معصومیت آن‌ها از گناه است. بنابراین شایسته است مهمان خانه آن‌ها نیز پاک و طهارت وارد شود و رعایت ادب و احترام را در پیشگاه آن‌ها بکند. در ادامه این مطلب به بررسی چیستی آداب زیارت و ضرورت رعایت این آداب در هنگام زیارت حرم مطهر امام رضا می‌پردازیم. اگر شما نیز قصد سفر به مشهد را دارید می‌توانید با تور مشهد از تهران سفر زیارتی و سیاحتی را تجربه کنید.

آداب زیارت حرم
آداب زیارت و ضرورت آن
ملاقاتی که روح و قلب و فکر دو طرف باهم ارتباط می‌گیرند را زیارت می‌گوییم. ارزش زیارت به متمرکز بودن و معرفت انسان است. اگر این زیارت را در وصف امام هشتم بخواهیم توضیح دهیم باید بگوییم که برقراری ارتباط قلبی و معرفت نسبت به خصوصیات ایشان هرچقدر بیشتر باشد ارزش این ملاقات بیشتر خواهد بود. ما برای ایجاد معرفت نیاز به شناخت داریم و باید قلب خود را به امام رضا (ع) نزدیک‌تر کنیم و این مهم به وسیله رعایت آداب زیارت ممکن است. معصومان آداب بسیاری را نقل کرده‌اند که شامل آداب عام و آداب خاص جهت به جا آوردن زیارت می‌شود.

آداب قبل از ورود به حرم
مهم‌ترین مسئله قبل از تشرف به حضور حضرت، حسن نیت و خلوص نیت شماست. بهتر است قبل از اقدام به انجام زیارت ابتدا به صورت جسمی و روحی طهارت انجام دهید تا به این صورت اثرات زیارت پر فیض شما به دل و جان‌تان رخنه کرده و شما را از بدی‌ها و ناپاکی‌ها عاری کند.
تهذیب مال نیز قبل از زیارت از ضروریات است. در صورتی که مال شما شامل حق الناس باشد، دعا و نیایش و زیارتتان مورد قبول واقع نخواهد شد.
بوسیدن دست پدر و مادر، طلبیدن حلالیت از آشنایان نیز از دیگر آداب قبل زیارت است.
غسل زیارت با وجود اینکه واجب نیست اما بسیار توصیه شده است. بهتر است که قبل از ورود به حرم غسل کنیم و دعا بخوانیم تا تطهیر شده و با بوی خوش و پاکیزه به مهمانی امام رضا (ع) رفته باشیم.
از دیگر آداب مهم جاری شدن ذکر بر زبان شما در طول مسیر زیارت است که بسیار توصیه شده.
آداب زیارت در هنگام تشرف
رعایت ادب در خانه امام رضا (ع) از واجب‌ترین امور است. در هنگام ورود به حرم خوب است توجه داشته باشیم در محضر چه کسی هستیم و احترام به امام هشتم (ع) را در تمام طول زیارت از یاد نبریم.
از دیگر آداب زیارت، خواندن دعا اذن دخول در همان ابتدای ورود به حرم مطهر است. به این صورت برای ورود به حرم از امام رضا اجازه گرفته‌ایم.
آهسته صحبت کردن در حرم و دوری از ایجاد عدم تمرکز نیز امری مهم است که باید در هنگام زیارت به آن توجه داشت. بهتر است در زمان حضور در حرم رضوی صدای خود را بلند نکنید و اجازه دهید جو معنوی حرم حفظ شود تا سایر زائرین نیز بتوانند با تمرکز به نیایش خود بپردازند و قلبشان را به روی لطف و مرحمت خداوند و امام هشتم باز کنند.
تکبیر گفتن و شکرگذاری دیگر آدابی است که می‌توانید در هنگام زیارت آن را رعایت کنید تا دل و روح شما از این زیارت حداکثر فیض را ببرد. در هنگام دیدن قبر حضرت بهتر است که با تکبیر و شکر گویان وارد شوید و اجازه دهید تمام وجودتان به معرفت و قربت امام رضا (ع) برسد و پس از آن می‌توانید خواسته خود را مطرح کنید تا نعمات به شما نازل شود.
خواندن نماز دو رکعتی زیارت و دعا و مناجات هایی مانند؛ زیارت امین الله، زیارت وارث، زیارت مخصوص حضرت و سایر ادعیه ای که در مناجات نامه‌ها و کتب دعایی دیگر به خواندنشان توصیه شده است نیز از آداب بسیار پر فیض می باشد.
دعا کردن برای دوستان، آشنایان و افرادی که گرفتاری در زندگی دارند نیز از دیگر توصیه‌هایی است که توسط معصومین به آن تاکید شده است. در احادیث بسیار نقل شده کسانی که برای دیگران پیش از خود دعا می‌کنند به لطف و رحمت خدا نزدیک ترند و دعایشان زودتر اجابت خواهد شد.
خواندن قرآن و هدیه کردن ثواب آن به روح اولیای خدا از جمله آداب زیارت محسوب می‌شود. توجه داشته باشید که در این زمان که فضیلت‌های زیارت را دریافت کرده‌اید خوب است برای ظهور حضرت مهدی (عج) نیز دعا کنید.
آداب پس از زیارت حرم مطهر
تحول و رشد معنوی از آداب زیارت است که می‌تواند موجب بهبود زندگی و حال روحی شما شود و شما را به خدا و معصومین (ع) قدمی نزدیک‌تر کند.
حفاظت از آثار و نتایجی که زیارت بر جسم و جانمان گذاشته و حفظ دستاوردهای ما از زیارت از مهم‌ترین آداب بعد زیارت است.
بهترین محل برای دعا کردن در حرم امام رضا (ع)
بهتر این است که در هنگام انجام دعا و نیایش، پشت به قبله و رو به قبر مطهر حضرت رضا (ع) باشیم و در این حالت ادعیه بخوانیم و دعا کنیم. با تور مشهد از تبریز به حرم مطهر سفر کنید و با انجام این آداب جسم و روح خود را تطهیر کنید.

سخن پایانی
همانطور که خواندید ما در این مقاله به بررسی آداب زیارت قبل و بعد و در هنگام تشرف به حرم امام رضا (ع) پرداختیم و دلایل اهمیت رعایت آداب را نیز ذکر کردیم. اگر قصد رزرو انواع تورهای زیارتی داخلی و خارجی و یا اطلاع از قیمت هرکدام دارید، اینجا کلیک کنید.

electrical-panels...
ما را در سایت electrical-panels دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sahar بازدید : 116 تاريخ : يکشنبه 27 شهريور 1401 ساعت: 12:18

جزیره کیش، یکی از جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین مکان‌های تفریحی در ایران است که ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی دارد. جزیره‌ای در دل خلیج فارس، که با وجود آب و هوای همیشه گرم، مقصد محبوب مسافران در تمام طول سال است.

کیش جزیره‌ای است که اگر بخواهید چند روز از قیل و قال دنیا رها شوید، می‌توانید روی آن حساب کنید. لذت بردن از آفتاب و هوای خوب، دریا و تفریحات مختلف و آرامش، همان چیزی است که منتظرش هستید. برای داشتن اوقاتی بهتر، داشتن یک اقامتگاه لوکس، قطعا تکمیل کننده این سفر جذاب است.

هتل‌های لوکس جزیره، بخشی از جذابیت خاص این مکان هستند. با رزرو هتل در تور کیش از مشهد، پیش از رسیدن به جزیره، خیالتان از بابت داشتن اتاقی لوکس راحت خواهد بود. در این مطلب، به معرفی لوکس‌ترین هتل‌های کیش خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

هتل دریایی ترنج، خاص‌ترین هتل جزیره کیش
شاید بتوان به هتل ترنج عنوان خاص‌ترین هتل جزیره کیش و حتی ایران را داد. هتل ترنج روی آب‌های خلیج فارس ساخته شده است. دکوراسیون شیک سوییت‌های هتل در نگاه اول، حس خوبی به بیننده می‌دهند. جذابیت این هتل با کف‌پوش شیشه‌ای آن دو چندان شده است. با راه رفتن در سوییت‌های هتل ترنج، انگار که روی امواج آرام و زیبای خلیج فارس قدم برمی‌دارید.

سرویس‌ مرتب اتاق‌ها، خشک‌شویی، اجاره خودرو، سالن کنفرانس، رستوران ساحلی، کافی‌شاپ، رستوران روی دریا، ایرهاکی، سالن بیلیارد، خدمات ماساژ و اسپا و آتلیه عکاسی، تنها بخشی از خدمات این هتل جذاب هستند. اتاق‌ها به چند صورت ساخته شده‌اند تا تمامی سلیقه‌ها را جواب‌گو باشند. اتاق‌های دوتخته، رو به دریا، رو به غروب دریا، رویال و امپریال، انواع مختلف این سوییت‌ها هستند.

قیمت هر کدام از این سوییت‌ها با هم تفاوت دارد و از شبی ۱ میلیون و هشتصد هزار تومان شروع می‌شود. با رزرو تور کیش از مشهد و با راهنمایی آژانس همسفرگشت، می‌توانید از تخفیف‌های این هتل استفاده کنید. موقعیت مکانی خوب هتل ترنج، باعث شده که فاصله این هتل با مراکز جذاب و دیدنی کیش مانند کشتی یونانی، اسکله تفریحی، مراکز خرید و رستوران‌های لوکس کیش، بسیار کم باشد.

تور کیش از مشهد هتل ترنج

هتل داریوش، تک ستاره درخشان جزیره کیش
این هتل یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های لوکس کیش است که زمانی تک ستاره درخشان جزیره بود. هنوز هم معماری جذاب این هتل که با الهام گرفتن از نگاره‌های تخت جمشید ساخته شده، جذابیت خاص خودش را دارد.

این هتل ۵ ستاره، که دارای سوییت‌ها و اتاق‌های مختلف با شرایط گوناگون است، یکی از انتخاب‌های تور کیش است. اتاق‌های دوتخته رو به باغ، رو به دریا، سوییت‌های رو به باغ یا رو به دریا، سوییت‌ها یا اتاق‌های تک نفره، سوییت‌های رویال و لوکس چهار نفره رو به دریا و باغ، تقریبا تمامی سلیقه‌ها را پاسخ می‌دهند.

سرویس تمام وقت هتل، خشک‌شویی، اجاره ماشین، کافی‌شاپ، رستوران ساحلی، آلاچیق‌های ساحلی، سالن‌های بیلیارد، بدنسازی، تنیس و پینت بال، استخر، سونا و جکوزی، سالن کنفرانس، سرویس غواصی و سالن اسپا و ماساژ تایلندی از مهمترین امکانات این هتل هستند.

هتل داریوش از نظر موقعیت مکانی در قسمت خوبی از جزیره قرار دارد و فاصله کم آن با مراکز تفریحی و مراکز خرید، از جمله نکات خوب این هتل است. قیمت اتاق‌های این هتل از شبی ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شروع می‌شود.

 

هتل مارینا پارک، خاص‌ترین هتل کیش
هتل مارینا پارک با طراحی خاص و متفاوت خود در یکی از بهترین مناطق کیش می‌درخشد. این هتل دارای امکاناتی نظیر پارک ساحلی، سرویس شبانه‌روزی، سالن کنفرانس، استخر، سونا و جکوزی، سالن‌های ورزشی، جت اسکی، قایق سواری، رستوران فضای باز، سالن اسپا و ماساژ تایلندی از جمله امکانات این هتل زیبا هستند.

اتاق‌های این هتل دکوراسیون زیبایی دارند. نزدیکی این هتل به مراکز دیدنی مانند آکواریوم، پارک دلفین‌ها و مراکز خرید پرطرفدار کیش، طرفداران بسیار زیادی دارد. قیمت اتاق‌های این هتل از شبی ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شروع می‌شود. با بررسی همسفرگشت و تور کیش از مشهد قیمت‌های این هتل را در فصل‌های مختلف بسنجید.

 

هتل شایان کیش، جذاب و به یادماندنی
هتل شایان هتلی قدیمی است که هنوز هم به دلیل کیفیت بسیار خوب اتاق‌ها و سرویس‌هایی که دارد، می‌تواند پا به پای هتل‌های جدید جزیره در رقابت هتل‌ها در تور کیش خود را نشان ‌دهد. اتاق‌های این هتل ۵ ستاره، با دکوراسیون شیک، نمایی رو به دریا یا رو به جزیره دارند.

هتل شایان مجموعه‌ای از سوییت‌های ساحلی هم دارد که برای علاقمندان به این سبک هتل‌ها جذابیت دارد. سرویس شبانه روزی، خشک‌شویی، اجاره ماشین، کافی‌شاپ، سالن‌های بیلیارد، سالن کنفرانس، آلاچیق‌های رو به دریا و بسیاری از سرویس‌های لوکس، در این هتل قابل دسترسی است.

هتل شایان از نظر موقعیت مکانی در محدوده جغرافیایی خوبی است که دسترسی آسان به مراکز تفریحی و پاساژهای معروف کیش دارد. قیمت اتاق‌های هتل شایان از شبی ۱ میلیون تومان شروع می‌شود.

 

هتل بین‌المللی کیش، هتلی زیبا رو به دریا
این هتل یکی از لوکس‌ترین هتل‌های جزیره است که مدت زمان زیادی از افتتاح آن نمی‌گذرد و در لیست هتل‌های تور کیش از مشهد همسفر گشت قرار دارد. هتلی شیک با سوییت‌ها و اتاق‌های زیبا که دارای منظره رو به دریا هستند.

دکوراسیون هتل، و تمامی بخش‌های مجموعه مانند لابی و فضای باز، جذابیت مثال‌زدنی دارد. امکاناتی نظیر سرویس شبانه روزی، خشک‌شویی، کافی‌شاپ، رستوران‌های خاص، استخر، سونا و جکوزی، زمین تنیس، تلویزیون کابلی، اینترنت رایگان و بسیاری امکانات دیگر، سفری خوش و راحت را برای مسافران فراهم کرده است.

نزدیکی این هتل به مراکز خرید کیش، و مکان‌های تفریحی، یکی دیگر از نکات مثبت آن است. قیمت اتاق‌های این هتل از شبی ۱ میلیون تومان شروع می‌شود.

تور کیش از مشهد اقساطی
هتل پارمیس کیش، هتلی با رستوران های بی نظیر
این هتل ۵ ستاره، دارای معماری جذاب و متفاوتی است. هتل پنج ستاره پارمیس را به انواع رستوران‌های خاص آن می‌شناسند هر نوع غذایی که شما دوست داشته باشید، بهترین آن را در هتل پارمیس می‌توانید تجربه کنید. رستوران‌های فضای باز، انواع رستوران‌های سنتی، خانه اسپاگتی، کافی‌شاپ، سرویس شبانه روزی، خشک‌شویی، استخر، شنا و جکوزی، سالن کنفرانس، سالن ماساژ، گیم نت، اجاره خودرو، سالن بیلیارد و آرایشگاه از جمله امکانات این هتل هستند.

نزدیکی هتل پارمیس به مراکز خرید و اماکن تفریجی، این هتل را یک مکان همه چیز تمام برای مسافران معرفی کرده است. قیمت اتاق‌ها و سوییت‌های این هتل از شبی ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شروع می‌شود. تور کیش همسفرگشت  زمان‌های تخفیف این هتل را به شما یادآوری خواهد کرد.

 

هتل کوروش کیش، هتلی با خدمات و کیفیت بالا
این هتل ۵ ستاره نیز یکی از جذاب‌ترین و بهترین هتل‌های لوکس جزیره است. این هتل در یکی از بهترین مکان‌های جغرافیای کیش قرار دارد که به مراکز خرید مانند پاساژ کوروش و بازار پردیس، و مراکز تفریحی مانند استخر دلفین‌ها و ساحل مرجانی نزدیک است.

در هتل کوروش انواع مختلف سوییت و اتاق با شرایط مختلف طراحی شده تا برای تمامی افراد مناسب باشد. این هتل دارای امکاناتی مانند سرویس شبانه روزی، استخر، سونا و جکوزی، اجاره ماشین، آتلیه عکاسی، رستوران فضای باز، سالن‌های ورزشی و کافی‌شاپ است.

نکته جالب در مورد هتل کوروش این است که این مجموعه از انرژی خورشیدی استفاده می‌کند. قیمت اتاق‌های این هتل از شبی ۷۰۰ هزار تومان شروع می‌شود.

تور کیش از مشهد هتل کوروش همسفرگشت

هتل شایگان کیش
این هتل ۵ ستاره در یکی از مناطق خوب کیش واقع شده و فاصله کمی با مراکز خرید و مراکز تفریحی جزیره دارد. موقعیت خوب این هتل و سبک معماری آن باعث شده که تمامی اتاق‌ها منظره خلیج فارس را داشته باشند.

از امکانات خوب این هتل باید به مرکز نگهداری کودکان، رستوران دریایی، گشت دریایی، موسیقی زنده، کافه تراس رو به دریا، سونا، استخر و جکوزی، سالن ورزشی، آتلیه عکاسی و بسیاری امکانات خوب دیگر اشاره کرد.

اتاق‌های مختلف هتل شایگان از قیمت شبی ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قابل رزرو هستند.

 

رزرو تور کیش از مشهد در همسفرگشت چگونه است؟
جهت رزرو و خرید تور کیش از مشهد با تخفیف ویژه باید ابتدا وارد سایت همسفر گشت به آدرس www.hamsafarha.com  شوید و سپس در بخش جستجو این سایت، مبدا و تاریخ حرکت مدنظر خود را انتخاب نموده و بعد از آن تور مورد نظر خود را از بین پیشنهادات تورهای کیش همسفر گشت انتخاب کنید.

همچنین کارشناسان مجرب همسفرگشت با شماره تماس ۰۵۱۳۸۴۵۱۷۰۰ بصورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی و مشاوره قبل از خرید به تمامی بازدیدکنندگان سایت میباشند.

نکته مهمی که هنگام سفر به جزیره کیش باید به آن توجه کرد، فصل خوب سفر است. کیش تابستان‌های بسیار گرمی دارد اما اگر دوست دارید که ضمن استفاده از آفتاب جزیره، از امکانات اقامت در هتل‌های لوکس بهره ببرید، می‌توانید از تخفیف‌های تابستانه این هتل‌ها استفاده کرده و برای رزرو تور کیش از مشهد و با همسفر گشت اقدام کنید.

electrical-panels...
ما را در سایت electrical-panels دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sahar بازدید : 140 تاريخ : دوشنبه 21 شهريور 1401 ساعت: 16:09

به مرور زمان، پيشرفت علم و فناوري، اين اجازه را به ما داده است تا روياهاي خود را به واقعيت تبديل كنيم. خريد عينك آفتابي جادويي كه بتوان با آن فيلم و عكس گرفت يا داستان‌هاي خود را به اشتراك گذاشت، در گذشته تقريبا يك رويا بود، اما به مرور زمان با استفاده از عينك ري بن، اين رويا به واقعيت تبديل شده است! البته قابليت‌هاي عينك ري بن از روياهاي ما نيز فراتر رفته و علاوه بر امكان عكس‌برداري و فيلم‌برداري، امكاناتي نظير تماس تلفني يا حتي گوش دادن به موسيقي را در خود گنجانده است. فكرش را بكنيد! يك عينك كه بتوانيد با استفاده از آن چنين امكاناتي داشته باشيد، بدون شك شرايط خوشايند و سطح جديدي از رفاه را در دنياي جديد براي شما فراهم مي‌كند.

عينك ري‌بن، در حال حاضر در برخي كشورها مانند ايالات متحده، كانادا، استراليا، ايرلند، انگلستان و ايتاليا در دسترس قرار دارد و اين امكان وجود دارد كه در آينده‌اي نه چندان دور در دسترس ما نيز قرار بگيرد. اين عينك هيجان‌انگيز، قابليت‌هاي جذاب ديگري نيز دارد كه در ادامه اين مطلب قصد داريم آن‌ها را با شما به اشتراك بگذاريم:

عينك هوشمند فيسبوك

قابليت ثبت تصاوير، آن هم از ديده خودتان!
اين موضوع كه بتوانيم از مناظر زيبايي كه آن‌ها را مي‌بينيم، عكس بگيريم، به اندازه كافي جذاب است؛ اما شما قابليتي را فرض كنيد كه با استفاده از آن بتوانيد تصاوير و مناظر زيبا را همانطور كه خودتان مي بينيد، ثبت كنيد. آيا اين يك ويژگي هيجان‌انگيز نيست؟ اينكه هر منظره را از ديده خودتان و همانطور كه از پشت عينك آن‌ را مي‌بينيد، ثبت كنيد.

نگران شكل و سايز عينك ري بن نباشيد
زماني كه از يك عينك هوشمند حرف مي‌زنيم، همه ما ابعاد بزرگي از عينك را تجسم مي‌كنيم كه فكر استفاده از آن و سنگيني يا ابعاد غيرعادي آن، مانع استفاده از آن مي‌شود. اگر در مورد عينك ري بن نيز همين نگراني را داريد، بايد بگوييم جاي هيچ‌گونه نگراني نيست. چرا كه، عينك ري بن با خلاقيت‌هاي طراحي مهندسان بزرگ و به نام جهان ساخته شده است.Essilor Luxottico، شركت مادر Ray-Ban از همان مرحله ايده عينك ري بن تا مرحله نهايي طراحي و توليد اين اثر هيجان‌انگيز، با هم همكاري كرده‌اند و چالش بزرگ طراحي عينك در كوچك‌ترين ابعاد ممكن را با هم و البته به خوبي پشت سر گذاشته‌اند. بدون شك، قرار دادن دو دوربين، يك صفحه لمسي، بلندگوهاي ميكرو، يكي آرايه صوتي سه ميكروفوني، يك باتري و تجهيزات ديگر در يك عينك آن هم در بهينه‌ترين ابعاد ممكن كار دشواري بوده است كه كه شركت سازنده به خوبي از عهده آن بر آمده است.

ويژگي‌هاي جالب عكس برداري و فيلم برداري در عينك ري بن
اين عينك ويژگي‌ها و امكانات جالبي را براي عكس برداري و فليم‌برداري در خود گنجانده است. از قابليت استفاده از چرخش سر فرد براي گرفتن عكس در صحنه گرفته تا امكان عكس‌برداري سريع و سرعت عكس برداري در اسكيت برد شما، همگي موجب چند برابر شدن لذت عكس گرفتن و فيلم‌برداري با استفاده از اين عينك هوشمند مي‌شوند. عكس‌ها و فيلم‌هايي كه در Ray-Ban Storeis ضبط و ذخيره مي‌شوند، براي اشتراك گذاشتن در برنامه‌هاي دلخواه شما مناسب و ايده‌آل خواهند بود. دوبين‌هاي 5 مگا پيكسلي كه در عينك‌هاي ري بن استفاده مي‌شوند، به دليل كار زياد در پردازش، تجربه رسانه‌اي بهتري را نسبت به دوربين‌هاي برتر ديگر در اختيار شما قرار مي‌دهند كه اين موضوع نيز يكي ديگر از قابليت‌هاي جذاب عينك ري بن است.

رعايت حريم خصوصي در عينك ري بن
حريم خصوصي يكي از مواردي است كه چه براي خود شخص و چه براي اطرافيان بايد رعايت شود. عينك ري بن، حريم خصوصي را از همان ابتداي طراحي عينك، برآورده كرده و در توليد اين محصول رعايت نموده است. به عنوان مثال، از جمله مواردي كه به رعايت حريم خصوصي در اين عينك مربوط مي‌شود، تابش نور سفيد در زمان فيلم‌برداري و عكس‌برداري است كه به منظور اصلاع‌رساني به اطرافيان انجام مي‌شود. شايد يكي از دغدغه‌هايي كه همه ما در استفاده از چنين ابزار هوشمندي داريم، توانايي كنترل تنظيمات و محتواي آن باشد كه به ما احساس آرامش مي‌دهد و موجب حفظ حريم خصوصي مي‌شود كه البته اين مورد نيز در عينك هاي هوشمند ري بن رعايت شده است.

عكس‌ها و فيلم‌هاي شما در عينك ري بن، رمزگذاري مي‌شوند و به اين ترتيب امنيت آن افزايش مي‌يابد. همچنين اين عينك هوشمند امكان جفت كردن با تنها يك حساب را به صورت همزمان دارد كه اين موضوع نيز موجب افزايش امنيت و حفظ حريم خصوصي عينك ري بن تا بيشترين حد ممكن مي‌شود. يك نكته كاربردي ديگر در مورد حريم خصوصي اين عينك كه ممكن است شما را خوشحال كند اين است كه، اگر عينك هوشمند خود را گم كنيد و شخصي قصد جفت كردن آن را با يك تلفن جديد داشته باشد، تمامي اطلاعاتي كه در عينك ذخيره شده‌اند، به صورت كاملا خودكار حذف مي‌شوند و به اين ترتيب پس از گم شدن عينك، نگراني از بابت اطلاعات شخصي ذخيره شده در آن نخواهيد داشت.

عينك ريبن

اطلاع‌رساني و دستورالعمل‌ها
همه ما گاهي مسائلي را فراموش مي‌كنيم و گاهي نيز نياز به دستورالعملي براي استفاده از ابزارهاي اطرافمان داريم كه اطلاعات كافي در مورد آن نداشته‌ايم. عينك ري بن، دستورالعمل‌ها و اطلاعات لازم را به موقع در دسترس ما قرار مي‌دهد. اطلاعاتي از قبيل اينكه در زمان رانندگي فيلم‌برداري و عكس‌برداري نكنيد يا اينكه عينك هوشمند خود را در مكان‌هايي مانند مطب پزشك، رختكن‌ها و مكان‌هاي عبادت خاموش كنيد. همچنين اين عينك به ترجيحات افراد اطراف شما كه نمي‌خواهد در عكس‌ها و فيلم هاي شما حضور داشته باشند، احترام مي‌گذارد و اين موضوع را به شما نيز يادآوري مي‌كند كه هرگز احترام به حريم خصوصي ديگران را فراموش نكنيد. اين عينك‌هاي هوشمند با چنين ويژگي‌هاي جالبي، نگاه جديدي را از دنياي اطراف در اختيار ما قرار مي‌دهند كه حتي ممكن است در ديد ما از جهان اطرافمان تاثير بگذارد!

نكته پاياني

عينك ري بن، محصول مشتركي است بين شركت Essilor Luxottico و فيسبوك، اين دو شركت با همكاري چندين ساله خود، مجموعه‌اي از زيبايي‌ها و نوآوري‌هاي خلاقانه را در اين محصول هيجان‌انگيز گنجانده‌اند.

 

منبع

electrical-panels...
ما را در سایت electrical-panels دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sahar بازدید : 125 تاريخ : يکشنبه 20 شهريور 1401 ساعت: 18:15

سفر به تهران
اگر می‌خواهید به یکی از مدرن‌ترین و در عین‌حال سنتی‌ترین شهرهای ایران سفر کنید، بدون شک باید راهی تهران شوید.

تهران پایتخت کشور ما ایران و یکی از زیباترین پایتخت‌های جهان است که وجود تناقض‌های آشکار، آن را به یکی از دیدنی‌ترین شهرها تبدیل کرده است.

در این کلان شهر می‌توانید در یک روز آب و هوای گرم جنوب را تجربه کرده و ساعاتی بعد در دامنه کوه‌های البرز به کاپشنی گرم نیاز پیدا کنید.

همچنین می‌توانید در یک کافه سنتی چای بنوشید یا در کوچه‌هایی با حال و هوای گذشته قدم بزنید و آخر روز شام خود را در یک رستوران مدرن ایتالیایی مشرف بر تهران سرو کنید.

این تناقض‌های زیبا همراه با شلوغی شهر که حس زنده بودن را به انسان القا می‌کند، سبب شده‌اند تا تهران مقصد مناسبی برای یک سفر داخلی و هیجان‌انگیز باشد. با ما در این راهنمای سفر به تهران همراه باشید تا با زیبایی‌های آن بیشتر آشنا شوید.

راهنمای سفر به تهران

شرایط جوی
یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های برنامه ریزی برای سفر، آماده کردن چمدان و وسایل مورد نیاز برای اقامت چند روزه است. قبل از سفر به تهران باید آب و هوای این شهر را در نظر داشته باشید و وسایل و لباس‌های خود را متناسب با شرایط جوی حاکم انتخاب کنید.

این شهر کوهپایه‌ای در دامنه جنوبی رشته کوه البرز قرار گرفته است و آب و هوایی کوهستانی و معتدل دارد. اما افزایش وسعت تهران در چند دهه اخیر و کشیده شدن آن به قسمت‌های مرکزی کشور، موجب شده است تا هوای مناطق جنوبی آن گرم‌تر باشد.

اگر قصد دارید در مناطق شمالی مانند دارآباد، کن، سولقان یا گلابدره اقامت گزینید بهتر است وسایل مورد نیاز خود را متناسب با فصل حاکم بردارید. اما سفر به قسمت‌های جنوبی تهران مانند اطراف حرم امام یا شهر ری حتی در فصول سرد سال نیز نیازمند لباس‌های خیلی گرم و ضخیم نیست.

راه دسترسی
از آن‌جایی که تهران پایتخت ایران است و تقریبا در مرکز نقشه جغرافیایی قرار دارد، راه‌های دسترسی از تمام نقاط کشور به آن آسان است.
مسافرت هوایی یکی از روش‌های ورود به شهر تهران است و تمام شهرهایی هم که فرودگاه دارند، در مسیر تهران تا فرودگاه مورد نظر از خط هوایی فعالی برخوردار هستند. همین موضوع باعث شده است که برای هر ساعت از روز تقریبا بتوانید بلیط هواپیما به تهران بگیرید.

یکی دیگر از راه‌های سفر به تهران مسافرت با قطار بوده و همچنین از این طریق می‌توان تور مشهد از تهران را هم تهیه و به این شهر مذهبی مسافرت کرد. برای مشاهده برنامه سفرهای راه آهن باید به سایت این پایانه مراجعه کنید یا با شماره ۰۲۱۵۱۴۳ تماس بگیرید. قطارهای راهی تهران از هر کجای ایران که آمده باشند، در ضلع جنوبی خیابان ولیعصر و میدان راه آهن توقف می‌کنند.

علاه‌بر راه‌های ارتباطی بالا، دو راه دیگر جاده‌ای نیز پیش روی شما قرار دارند که عبارت هستند از

سفر با ماشین شخصی یا سواری‌های بین جاده‌ای از طریق بزرگراه‌های وارد شده به تهران
سفر با اتوبوس از پایانه‌های شهر مبدا به مقصد یکی از پایانه‌های اتوبوس‌رانی تهران
در پایتخت چهار پایانه اتوبوس‌رانی برای سفر به چهار جهت جغرافیایی کشور وجود دارند که آن‌ها را در لیست زیر معرفی کردیم:

پایانه غرب واقع در میدان آزادی برای سفر به مبدا یا مقصد شهرهای غربی کشور
پایانه جنوب واقع در بزرگراه بعثت، با هدف ورودی و خروجی به شهرهای جنوبی کشور
پایانه شرق در خیابان دماوند، سه‌راهی تهران پارس مقصد اتوبوس‌های وارد شده از شهرهای شرقی و مرکزی ایران
پایانه بیهقی در میدان آرژانتین برای سفر به شهرهای مختلف ایران از هر چهار جهت جغرافیایی

حمل و نقل
از دیگر مسائلی که هنگام سفر به شهر تهران با آن روبه‌رو می‌شوید، حمل و نقل در داخل شهر و دیدن مکان‌های مختلف آن است.

خوشبختانه امکانات بسیار زیاد پایتخت جایی برای نگرانی شما باقی نمی‌گذارد و حمل و نقل در داخل شهر را با روش‌های مختلف برای شما آسان می‌کند.

قطارهای زیرزمینی یا مترو سریع‌ترین و بهترین راه برای جابه‌جایی در تهران هستند که در نقاط مختلفی از این شهر ایستگاه دارند.

اگر قصد دارید با قطارهای زیر زمینی در پایتخت از یک نقطه به نقطه دیگر بروید، می‌توانید برنامه مترو تهران را که در همه ایستگاه‌ها قرار دارد بررسی کرده و برای سفرهای بعدی خود برنامه‌ریزی کنید.

یکی از معایب اصلی برنامه مترو تهران، زیر زمینی بودن آن است. به‌عبارت دیگر علی‌رغم سرعت بالا و هزینه پایین آن، شما را از دیدن خیابان‌ها و بزرگراه‌های زیبای شهر محروم می‌کند.

در چنین شرایطی توصیه می‌کنیم به سراغ یکی دیگر از راه‌های سریع، ارزان و زمینی حمل و نقل، یعنی اتوبوس‌های بی آر تی بروید.

این اتوبوس‌ها که در خطوط ویژه حرکت می‌کنند، سرعت بالایی دارند و این امکان را به شما می‌دهند تا در حین جابه‌جایی، از حال و هوای شهر نیز لذت ببرید.

تاکسی‌ها و اتوبوس‌های معمولی داخل شهری نیز انتخاب‌های دیگری برای حمل و نقل در سطح شهر هستند. همچنین رانندگی در اتوبان‌های شلوغ نیز می‌تواند یک تجربه جالب از سفر به تهران باشد. البته منصفانه نگاه کنیم باید اعصاب خوبی هم برای این کار داشته باشید.

محل اقامت
از اصلی‌ترین مواردی که هنگام برنامه ریزی برای سفر باید به آن دقت کنید، در نظر گرفتن محل اقامت است. برخی از افراد به‌اشتباه تصور می‌کنند که اقامت در تهران باید بسیار گران قیمت باشد و به‌همین دلیل از سفر به این شهر هیجان‌انگیز صرف‌نظر می‌کنند.

ما در این راهنمای سفر به تهران، خیال شما را از بابت تنوع قیمت هتل در تهران راحت می‌کنیم. در پایتخت برای همه سلیقه‌ها و با هر نوع بودجه‌ای، امکانات اقامتی وجود دارد.

اگر شما قصد دارید در طول سفر خود در یک هتل لوکس، زیبا و مدرن اقامت داشته باشید، می‌توانید به‌سراغ هتل‌هایی پنج یا چهار ستاره این شهر مانند اسپیناس بروید.

اگر نمی‌خواهید برای سفر خود هزینه زیادی صرف کنید، اقامت در مسافرخانه‌ها یا هتل‌ آپارتمان‌های مرکز شهر از جمله مهمان‌خانه‌های خیابان سعدی انتخاب بسیار مناسبی برای شما هستند.

جالب است بدانید در پایتخت برای علاقه‌مندان به اقامت در خانه‌های سنتی نیز امکاناتی وجود دارد. در چند سال اخیر برخی از مالکان تعدادی خانه قدیمی تهران را مرمت کرده‌اند که در قالب هاستل یا بوتیک هتل آماده پذیرایی از مهمانان خاص هستند.

از طرفی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود می‌توانید از سایت‌های اینترنتی استفاده کنید که اتاق هتل را با قیمت کمتر برای شما رزرو می‌کنند.

سفر به تهران

رستوران
بدون شک تهران بهشت کسانی است که عاشق خوردن خوراکی‌های خوشمزه هستند. در هر کجای شهر که باشید تعداد زیادی رستوران و غذای آماده وجود دارد که خوراکی‌های متنوعی سرو می‌کنند و دست شما را در انتخاب نوع غذا یا قیمت آن باز می‌گذارند.

در پایتخت هر نوع غذایی را می‌توانید امتحان کنید، از غذاهای سنتی ایرانی گرفته تا فست فودهای متنوع یا حتی غذاهای تایلندی و چینی.

شاید جالب باشد که بدانید خود شهر تهران غذای سنتی یا بومی ندارد اما امکان سرو انواع خوراکی‌های بومی در این شهر برای افراد فراهم شده است.

تنوع قیمت غذاهای شهر تهران نیز بسیار زیاد است. به‌طوری که در بعضی از رستوران‌های آن تنها با 50 هزار تومان غذای مورد علاقه خود را سفارش می‌دهید و در بعضی دیگر برای هر پرس غذا باید چند صد هزار تومان یا حتی یک میلیون تومان هزینه کنید.

خیابان سی تیر نیز به‌عنوان خیابان خوراکی‌های خوشمزه فعالیت خود را بعد از غروب آفتاب آغاز می‌کند و تا طلوع آفتاب در قالب غذاهای خیابانی و متنوع به مردم خدمات ارائه می‌دهد.

پس اگر نصفه‌های شب در تهران هوس خوردن دونر کباب به سرتان خورد، شال و کلاه کنید و راهی این خیابان مشهور شوید.

کافه‌ها
تهران را می‌توان شهر کافه‌های دلنشین و دنج دانست. در هر کوچه و خیابان این شهر تعدادی کافه وجود دارد که کمک می‌کنند خستگی یک روز شلوغ را از تن به‌در کنید.

محیط کافه‌ها و همچنین خوراکی‌هایی که ارائه می‌دهند نیز بسیار متنوع است. به‌عنوان مثال اگر قصد دارید در یک کافه با حال و هوای دانشجویی یا سینمایی فنجانی قهوه بنوشید، کافه‌های خیابان انقلاب و ولیعصر را امتحان کنید و اگر دنبال یک نوشیدنی جدید با موسیقی فرنگی و حال و هوایی مدرن هستید، به کافه‌های بالا شهر سری بزنید.

سینما و تئاتر
برای افرادی که به هنرهای نمایشی علاقه دارند، دیدن تئاترهای فاخر و همچنین دانشجویی در شهر تهران، یک تفریح سال و فرهنگی است.

سالن‌های مختلف تئاتر شهر، تالار وحدت، فرهنگسرای نیاوران، خانه تئاتر و اماکن مشابه هر روزه برنامه‌های متنوعی اجرا می‌کنند که می‌توانید برنامه آن‌ها را در وب‌سایت تیوال یا سایر سایت‌های مرتبط مشاهده کنید.

هر یک از این سالن‌ها نیز از فضایی فرهنگی و حتی کافه‌هایی برخوردار هستند که برای گپ و گفت بعد از اجرا گزینه مناسبی به‌شمار می‌آیند.

دوست‌داران سینما نیز در تهران تقریبا با محدودیت زمانی مواجه نیستند و در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانند به سینماهای مختلف مراجعه کنند و به تماشای فیلم مورد علاقه خود بنشینند.

علاوه‌بر سالن‌های سینما در سطح شهر که تا قبل از نیمه شب به فعالیت خود ادامه می‌دهند، پردیس‌های سینمایی بزرگ مانند پردیس ملت، فیلم‌های روی پرده را حتی در ساعات بعد از نیمه شب برای افرادی که به شب‌زنده‌داری علاقه دارند، نیز اکران می‌کنند.

پارک‌ها
لزوما برای تفریح در تهران نیازی به صرف هزینه خاصی نیست، بلکه از جمله تفریح‌های رایگان و لذت‌بخش شهر می‌توان به پارک‌های آن اشاره کرد. در پایتخت پارک‌های بسیار زیاد و بزرگی وجود دارند که هر از آن‌ها دیدنی‌هایی خاص و محیط دلنشینی دارند.

به‌عنوان مثال پارک جمشیدیه تهران در بهار بهشتی از گل‌های رنگارنگ و زیبا است و لاله‌های پارک لاله شما را به هلند می‌برد. همچنین پارک‌های بزرگ و شلوغی مانند طالقانی و آب‌ و آتش که با یک پل زیبا و دیدنی به یکدیگر متصل شده‌اند، از جذابیت‌های رایگان تهران به‌شمار می‌آیند.

پارک اطرف دریاچه خلیج فارس یا چیتگر و همچنین پارک‌های جنگلی مانند سرخه حصار، چیتگر، کوهسار یا شیان به شما این امکان را می‌دهند که در هر نقطه از شهر که باشید، آخر هفته را با خانوداه در پارکی جنگلی سپری کنید و حتی کباب بپزید.

از سوی دیگر شهر بازی‌های سرپوشیده یا روباز پایتخت لحظات هیجان‌انگیزی را برای شما رقم می‌زنند که استفاده از امکانات آن‌ها، نیازمند پرداخت هزینه و تهیه بلیط برای هر وسیله تفریحی است.

اماکن تاریخی
این شهر شلوغ و متنوع حتی نیاز علاقه‌مندان به دیدن اماکن تاریخی تهران را نیز برطرف می‌کند. با توجه با این نکته که تهران از دوران قاجار تاکنون پایتخت سیاسی کشور محسوب می‌شود، به‌جا ماندن کاخ‌ها و اماکن تاریخی از دوران گذشته در آن دور از انتظار نیست.

مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی نیاوران، سعدآباد، گلستان یا موزه‌های تاریخی مانند موزه مقدم، باغ نگارستان و انواع ساختمان‌های مشابه هر یک به‌جای مانده از یک دوره تاریخی مشخص هستند و داستان‌های زیادی برای تعریف کردن دارند.

مراکز خرید
شهر تهران به‌عنوان قطب اصلی تولید محصولات مختلف در کشور یا جایگاه نمایندگی برندهای برتر دنیا است. در این راهنمای سفر به تهران باید به شما یادآور شویم که گشتن در مراکز خرید پایتخت و تجربه خرید از آن‌ها لذت سفر را دوچندان می‌کند.

در این شهر بزرگ مراکز خرید متعددی وجود دارند که تنوع محصولات در آن‌ها بسیار زیاد است، به‌طوری که سیر در آن‌ها می‌تواند خود به‌تنهایی یک تفریح محسوب شود.

اما اگر به بازدید و خرید از مراکز بزرگ مانند کوروش، ایران مال یا پالادیوم علاقه‌مند نیستید، می‌توانید کالاهای مورد نیاز خود را از بازار تهیه کنید.

همچنین در این شهر برای هر محصول یک مرکز خرید خاص در نظر گرفته شده است. به‌عنوان مثال باغ سپه سالار مرکز خرید کیف و کفش چرم است یا خیابان مفتح جنوبی یکی از قطب‌های لباس مجلسی زنان شناخته می‌شود.

تهران مرکز اصلی اجرای تورهای گردشگری
همان‌طور که در ابتدای این مطلب اشاره کردیم، همه فرودگاه‌های سراسر کشور به فرودگاه مهرآباد تهران خط پرواز دارند اما این امکان برای سایر شهرها به یکدیگر وجود ندارد.
به‌همین دلیل بسیاری از افرادی که قصد دارند از شهرهایی مانند سنندج به کیش یا مشهد سفر کنند، باید تور کیش از تهران یا تور مشهد از تهران را رزرو کنند و برای اجرای سفر خود، ابتدا رهسپار تهران شوند.

سخن نهایی
یک راهنمای سفر به تهران باید فهرست دقیقی از مناطق دیدنی این شهر را در اختیار مسافران قرار دهد. اما این اماکن در تهران به‌حدی زیاد هستند که نام بردن همه آن‌ها خود به یک کتاب قطور تبدیل می‎شود.

بازدید از مراکز دیدنی تهران به سلیقه و سبک زندگی شما علاقه دارد. اگر از محیط‌های سنتی لذت می‌برید می‌توانید به رستوران‌های فرحزاد، درکه یا دربند بروید و اگر عاشق مکان‌های لوکس هستید، بازدید از مراکز خرید و رستوران‌های مدرن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بعضی دیگر از مراکز دیدنی شهر تهران به‌شرح زیر هستند:

برج میلاد
باملند
بام تهران یا توچال
امامزاده صالح تجریش
بازار رنگارنگ تجریش
باغ کتاب
باغ پرندگان
باغ گیاه‌شناسی
برج آزادی
زمان سفر به تهران می‌توانید با دیدن هر کدام از موارد لیست بالا لحظات خوشی را به همراه خانواده خود تجربه کنید. جهت خرید تور کیش از تهران اینجا کلیک کنید.

electrical-panels...
ما را در سایت electrical-panels دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sahar بازدید : 113 تاريخ : دوشنبه 14 شهريور 1401 ساعت: 13:52

تابلو برق چیست؟
تابلو برق (معروف به پانل شکن) یک جعبه فلزی با در است که معمولاً در گوشه ای از خانه شما در دیواری تعبیه می شود. در داخل، تمام کلیدهای شکن خانه خود را خواهید یافت. میتوانید خرید تابلو برق مد نظر خود را در سایت پرشین تکنیک انجام دهید.

می توانید کلیدهای شکن را روشن و خاموش کنید. آنها همچنین زمانی که جریان الکتریکی بیش از حد از آنها عبور می کند به طور خودکار خاموش می شوند - برای همین است.

در داخل تابلو برق، یک مدارشکن اصلی پیدا خواهید کرد که برق کل خانه را کنترل می کند. همچنین می‌توانید قطع کننده‌های جداگانه‌ای را ببینید که هر کدام مسئول تامین برق قسمت خاصی از خانه شما هستند. هر شکن باید برچسبی داشته باشد که منطقه خانه ای را که کنترل می کند مشخص کند.

برخی از خانه های قدیمی ترمز قطع کننده ندارند. آنها در عوض فیوز دارند. اگر جعبه فیوز دارید، هیچ کلیدی روی تابلوی برق خود نمی بینید. فیوزهای پیچی را خواهید دید. اگر خانه شما همچنان از جعبه فیوز استفاده می کند، ممکن است برای دریافت بیمه مشکل داشته باشید یا ممکن است مجبور به پرداخت نرخ بالاتری باشید. در پایین صفحه به فیوزها و بیمه خانه خواهیم پرداخت.

برق خانه شما از طریق یک کنتور برق در بیرون می آید که برق را به تابلوی برق شما می رساند. شما می توانید این تغذیه اصلی برق را با استفاده از قطع کننده اصلی در تابلو برق خود قطع کنید. قطع کننده اصلی شما آمپر سرویس برق شما را نیز به شما می گوید (آمپراژ قدرت جریان الکتریکی است).

خدمات برق خانگی در کانادا از 60 تا 400 آمپر می باشد. اکثر کدهای برق حداقل سرویس 100 آمپر را الزامی می کنند.

ارائه دهندگان بیمه خانه اغلب به جریان برق خانه شما علاقه مند هستند. اگر کمتر از 100 باشد، ممکن است لازم باشد سیستم خود را به روز کنید. آمپر زیر 100 می تواند پیدا کردن بیمه خانه را برای شما دشوار کند. حداقل، شما باید نرخ بالاتری بپردازید.

جزئیات و داخل یک تابلو برق با برچسب
چگونه پانل خود را پیدا کنید
پانل های الکتریکی جعبه های فلزی هستند که معمولاً به رنگ خاکستری هستند. آنها معمولا در یک دیوار تعبیه شده اند.

تابلوهای برق دارای در هستند (یا حداقل باید). پشت در، مجموعه‌ای از سیم‌ها و سوئیچ‌ها را می‌بینید - این سوئیچ‌ها قطع کننده‌های شما هستند.

تابلوهای برق معمولاً در قسمتی از خانه شما قرار دارند. زیرزمین ها، انبارها، اتاق های رختشویی یا گاراژها همگی مکان های رایج برای نصب تابلو برق هستند. در خانه‌های قدیمی‌تر، حتی ممکن است مجبور شوید به بیرون از خانه نگاه کنید تا پنل خود را پیدا کنید.

در آپارتمان ها، رایج ترین مکان برای یافتن پنل درست در داخل واحد نزدیک در ورودی یا در اتاق خواب، پشت در است.

اکثر خانه‌ها فقط یک تابلو برق دارند، اگرچه برخی ممکن است دارای پنل‌های فرعی باشند، مخصوصا خانه‌هایی که دارای چندین واحد نشیمن هستند. برای اطلاعات بیشتر در مورد پنل های فرعی به بخش سوالات متداول مراجعه کنید.

 

تابلو برق چگونه کار می کند؟
هنگامی که مدار بیش از حد بارگذاری می شود، کلیدهای مدار قطع می شوند (یعنی خاموش می شوند). آنها وسایل ایمنی هستند که برای جلوگیری از آسیب به وسایل الکتریکی یا خود خانه طراحی شده اند. اگر قطع کننده قطع نشود و برق را قطع نکند، مدارهای پر بار ممکن است باعث آتش سوزی یا برق گرفتگی کسی شوند.

هر قطع کننده یک مدار را کنترل می کند. هر مدار معمولاً مربوط به یک اتاق یا منطقه ای از خانه است. دستگاه‌های پرمصرف مانند بردهای الکتریکی یا تهویه مطبوع ممکن است قطع کننده مخصوص به خود را داشته باشند.

یک بریکر برای حمل یک بار الکتریکی خاص طراحی شده است. اگر بار الکتریکی برای قطع کننده بیش از حد بزرگ شود، خاموش می شود. مثلاً اگر دستگاه‌های زیادی به یک مدار وصل شده باشند، این اتفاق می‌افتد.

بریکرها بسته به مقدار برقی که برای کار کردن نیاز دارند، اندازه های مختلفی دارند. مانند سرویس برق خانه، قطع کننده های جداگانه بر اساس میزان آمپری که می توانند تحمل کنند تقسیم می شوند. بریکرها از 15 تا 200 آمپر می باشد. اگرچه اکثر آنها 15، 20 یا 30 آمپر هستند.

بریکرها همچنین دارای رتبه بندی ولتاژ هستند. یک مدارشکن تکی معمولاً 120 ولت را تامین می کند - مقدار معمولی مورد نیاز برای چراغ ها، تلویزیون ها و غیره. این برای وسایل بزرگی است که انرژی زیادی مصرف می کنند، مانند اجاق گاز یا خشک کن برقی. وسایل بزرگ و پرقدرت مانند اجاق گاز یا یخچال باید هر کدام قطع کننده اختصاصی خود را داشته باشند.

هنگامی که بریکر خاموش می شود، تنها کاری که باید انجام دهید این است که سوئیچ را بچرخانید تا دوباره تنظیم شود. در خانه‌های قدیمی‌تر با جعبه فیوز، نمی‌توانید آن را بازنشانی کنید. اگر فیوز منفجر شد باید کل فیوز را تعویض کنید.

هزینه تعویض یا ارتقاء تابلو برق چقدر است؟
هزینه ارتقاء تابلو برق خانه شما بسته به محدوده کار بسیار متفاوت است، اما باید انتظار داشته باشید که (بسیار تقریباً) 2000 تا 2500 دلار بپردازید. البته این برای سرویس 100 آمپر است. به طور معمول، صاحبان خانه در حال حاضر خدمات 100 آمپری دارند و باید به 200 آپدیت کنند. هزینه آن تقریباً 3500 تا 5000 دلار است.

تنها راه برای اطمینان از هزینه این است که یک برقکار (یا بهتر است بگوییم: 3 برقکار مختلف) به شما پیشنهادات دقیق بدهد.

دو دلیل وجود دارد که می خواهید تابلوی برق خود را ارتقا دهید: سرویس شما برق کافی برای خانه شما فراهم نمی کند یا به جای قطع کننده فیوز دارید.

اگر خانه شما جعبه فیوز دارد یا برق سرویس شما زیر 100 آمپر است، باید آن را ارتقا دهید. حتی اگر از قبل سرویس 100 آمپری دارید، ممکن است نیاز داشته باشید که سرویس 200 یا 400 آمپر را ارتقا دهید، زیرا بسیاری از خانه ها با ظرفیت 100 آمپر کار می کنند.

اگر مطمئن نیستید که تابلو برق شما کافی است، می توانید از یک برقکار بخواهید میزان استفاده از خدمات شما را تخمین بزند و به شما بگوید که آیا نیاز به ارتقا دارید یا خیر.

 

الزامات جعبه پنل مدار شکن کد الکتریکی
قوانین ساختمانی بر تابلوهای برق حاکم است. به دلایل ایمنی، پانل ها باید بسیاری از الزامات استاندارد را رعایت کنند.

کدهای ساختمان در کانادا در هر استان و شهرداری متفاوت است، اما به طور کلی، آنها دیکته می کنند:

ارتفاعی که جعبه شکن باید در آن باشد.
محل جعبه شکن در داخل خانه. به عنوان مثال، آنها نمی توانند در حمام باشند.
دسترسی به جعبه شکن. همانطور که در جعبه وجود دارد، جعبه نمی تواند پشت قفسه کتاب باشد و همیشه باید فضای خالی برای باز کردن درب پانل داشته باشد.
بریکرها باید به وضوح برچسب گذاری شوند. این شامل رتبه بندی آمپر آنها و قسمت هایی از خانه آنها می شود.
هزاران مورد نیاز دیگر کد فنی الکتریکی برای جعبه های شکن وجود دارد. اما، مگر اینکه شما یک برقکار باشید، لازم نیست نگران باشید. کار بر روی جعبه های شکن و سیم کشی برق همیشه باید توسط یک فرد واجد شرایط انجام شود.

وقتی مشکلی پیش می آید چه باید بکنید؟
قطع کن
همانطور که قبلا ذکر شد، در صورت بارگذاری بیش از حد مدار، یک کلید قطع می شود.

به عنوان مثال، شما از سشوار خود استفاده می کنید، در حالی که تلویزیون و رایانه رومیزی به طور همزمان کار می کنند. حتی اگر همه آنها به پریزهای مختلف وصل شده باشند، ممکن است در یک مدار باشند. این ممکن است منجر به مصرف بیش از حد توان شود و قطع کننده قطع شود.

اگر یک بریکر را خراب کرده اید، این کار باید انجام دهید:

برق مواردی را که باعث قطع شدن بریکر شده اند، قطع کنید. بنابراین، در این مورد، سشوار، تلویزیون و مایکروویو خود را خاموش کنید.
به جعبه تابلو برق رفته و آن را باز کنید.
شکن قطع شده را پیدا کنید. از میان تعداد زیادی کلید در داخل تابلو برق، باید یکی را ببینید که بین وضعیت روشن و خاموش گیر کرده است، در حالی که بقیه هنوز روشن هستند. یکی از موارد عجیب و غریب این است که بریکر شما قطع شده است.
سوئیچ را تا انتها به حالت خاموش بچرخانید و سپس به حالت روشن برگردید.
اکنون باید بتوانید دوباره از وسایل الکتریکی خود استفاده کنید.

فقط به یاد داشته باشید، از همه آنها به طور همزمان استفاده نکنید. یا می توانید یکی از آنها را به یک پریز دیگر منتقل کنید. اگر قطعه الکتریکی متخلف را خاموش کرده باشید، و کلید مدار همچنان به کار خود ادامه دهد، ممکن است مشکل دیگری وجود داشته باشد.

ظرفیت ناکافی
اگر قطع کننده ای دارید که اغلب کار می کند (یا چندین قطع کننده)، ممکن است مشکل ظرفیت باشد.

اگر فقط یک قطع کننده مشکل ایجاد می کند، می توانید آن را با حذف برخی از وسایل الکتریکی از آن مدار و قرار دادن آنها در مدار دیگری حل کنید. اگر مدارهای کافی ندارید (مثلاً همه پریزهای آشپزخانه شما در یک مدار هستند)، ممکن است به یک برقکار نیاز داشته باشید تا قطع کننده های شما را دوباره سیم کشی کند یا مدارهای بیشتری اضافه کند.

در برخی موارد، یک برقکار می‌تواند پنل‌های فرعی یا مدارهای پشت سر هم اضافه کند تا مصرف برق را به طور مؤثرتری در اطراف پخش کند.

با این حال، ممکن است به سادگی به حد مجاز خدمات برق خانه خود رسیده باشید. اگر قطع کننده‌هایی دارید که اغلب کار می‌کنند، یا متوجه می‌شوید که تابلوی برق و دیوارهای اطراف آن گرم است، ممکن است لازم باشد کل سیستم الکتریکی خود را به 200 یا حتی 400 آمپر ارتقا دهید - یک کار بزرگ و بالقوه گران. (اما گاهی لازم است).

در کوتاه‌مدت، می‌توانید با راه‌اندازی نکردن تعداد زیادی از دستگاه‌ها در یک زمان (به‌ویژه دستگاه‌های پر انرژی مانند سیستم‌های تهویه مطبوع، آبگرمکن‌ها یا جفت‌های لباسشویی/خشک‌کن) مشکلات مربوط به ظرفیت را برطرف کنید.

خوردگی
خوردگی تابلوهای برق یا سیم کشی اطراف آنها نشانه وجود رطوبت است. رطوبت و برق ترکیب خوبی نیستند (بدیهی است).

با این حال، اگر فقط خوردگی یا زنگ زدگی را روی درب فلزی یا قاب پانل خود مشاهده کردید، ممکن است مشکل مهمی نباشد - رطوبت موجود در هوا می تواند باعث زنگ زدگی شود. فقط پانل را سنباده بزنید، آن را آماده کنید و دوباره رنگ کنید.

هر چند خوردگی روی کلیدهای قطع کننده یا سیم کشی برق بسیار جدی تر است. این می تواند نشانه نفوذ رطوبت به سیستم الکتریکی شما باشد، شاید از کنتور بیرونی. اگر سیم‌ها یا کلیدها خورده‌اند، با یک برق‌کار تماس بگیرید.

 

 

 

منبع: https://www.squareone.ca/

electrical-panels...
ما را در سایت electrical-panels دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sahar بازدید : 151 تاريخ : شنبه 12 شهريور 1401 ساعت: 17:57